Dálnice D1 je od čtvrtka neprůjezdná, čtěte ZDE. |
On-line zpravodajství z našich silnic naleznete ZDE. |
"Jídlo a pití jsme měli většinou v zavazadlech. Myslím, že s námi necestovaly žádné děti, jenom dospělí," rychle odpověděla Gabriela, na kterou na nádraží čekala maminka.
Řidič bral celou věc v klidu
Řidiče autobusu situace příliš nezneklidnila. Podobnou událost na trase Praha - Zlín nezažil poprvé. "Může se to stát kdykoliv jindy, když nastane kalamita," dodal zcela klidný řidič.
Průběžně informoval o dění na dálnici dispečery ČSAD Vsetín, jemuž autobus patří. "Řidič nám nehlásil žádné větší problémy. Byli jsme s ním v kontaktu do poslední chvíle, než mu došla baterka v mobilním telefonu," řekl dispečer ČSAD Vsetín.
Podobně dopadl i další autobus
V podobné situaci byli i cestující luhačovické ČSAD, kteří vyjížděli z Prahy ve čtvrtek v pět hodin odpoledne. "Autobus nám zůstal na dálnici u Velkého Meziříčí. Nemohl jet vůbec nikam a tak tam zůstal celou noc," přiblížil situaci v autobusu vedoucí provozu ČSAD Luhačovice Petr Lutonský.
V jedenáct hodin, tedy po šestnácti hodinách cestování, které je jinak třikrát kratší, vystoupili z autobusu vyčerpaní lidé, řidič pak dál pokračoval na konečnou zastávku do nedalekých Luhačovic.
Dopoledne autobusy z východní Moravy do Prahy vůbec nejezdily. "Cestujícím, kteří chtějí jet do Prahy, vracíme jízdné a odkazujeme je na vlak," poznamenala pracovnice informací na zlínském autobusovém nádraží. "Autobusy končí v Brně," dodala.
Autobus na lince Praha-Zlín, po sedmnáctihodinové jízdě v cílové stanici, 23. února 2001 |
Řidič autobusu na lince Praha-Zlín, poté co dorazil po 17 hodinách do cíle kvůli sněhové kalamitě na dálnici, 23. února 2001 |