Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Cesta Praha-Zlín trvala autobusu 17 hodin

  14:14aktualizováno  14:14
Z l í n - Celou noc na dálnici muselo strávit čtyřicet lidí v autobuse na lince Praha-Zlín kvůli sněhové kalamitě. Autobus vyjel ve čtvrtek z pražského autobusového nádraží Florenc v obvyklý čas - v půl sedmé. "Už na nádraží byli cestující nervózní. První problémy začaly už na šestém kilometru dálnice na Brno, kde jsme se dostali do první kolony," popsal situaci čtyřicetiletý řidič Vlastimil. Autobus definitivně zastavil ve frontě vozidel na padesátém kilometru dálnice D1. "Nezbylo nám nic jiného, než usnout na sedadlech," vypráví řidič. Autobus dojel do Zlína v pátek v poledne.
Dálnice D1 je od čtvrtka neprůjezdná, čtěte ZDE.
On-line zpravodajství z našich silnic naleznete ZDE.
"Zima nám nebyla. Řidič topil celou noc," popisuje situaci třiadvacetiletá cestující, která jediná byla ochotna po vystoupení ve Zlíně cokoliv o cestě říci.

"Jídlo a pití jsme měli většinou v zavazadlech. Myslím, že s námi necestovaly žádné děti, jenom dospělí," rychle odpověděla Gabriela, na kterou na nádraží čekala maminka.

Řidič bral celou věc v klidu
Řidiče autobusu situace příliš nezneklidnila. Podobnou událost na trase Praha - Zlín nezažil poprvé. "Může se to stát kdykoliv jindy, když nastane kalamita," dodal zcela klidný řidič.

Průběžně informoval o dění na dálnici dispečery ČSAD Vsetín, jemuž autobus patří. "Řidič nám nehlásil žádné větší problémy. Byli jsme s ním v kontaktu do poslední chvíle, než mu došla baterka v mobilním telefonu," řekl dispečer ČSAD Vsetín.

Podobně dopadl i další autobus
V podobné situaci byli i cestující luhačovické ČSAD, kteří vyjížděli z Prahy ve čtvrtek v pět hodin odpoledne. "Autobus nám zůstal na dálnici u Velkého Meziříčí. Nemohl jet vůbec nikam a tak tam zůstal celou noc," přiblížil situaci v autobusu vedoucí provozu ČSAD Luhačovice Petr Lutonský.

V jedenáct hodin, tedy po šestnácti hodinách cestování, které je jinak třikrát kratší, vystoupili z autobusu vyčerpaní lidé, řidič pak dál pokračoval na konečnou zastávku do nedalekých Luhačovic.

Dopoledne autobusy z východní Moravy do Prahy vůbec nejezdily. "Cestujícím, kteří chtějí jet do Prahy, vracíme jízdné a odkazujeme je na vlak," poznamenala pracovnice informací na zlínském autobusovém nádraží. "Autobusy končí v Brně," dodala.

Autobus na lince Praha-Zlín, po sedmnáctihodinové jízdě v cílové stanici, 23. února 2001

Řidič autobusu na lince Praha-Zlín, poté co dorazil po 17 hodinách do cíle kvůli sněhové kalamitě na dálnici, 23. února 2001

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Doprava u vjezdu nového dálničního úseku D11 přes Kukleny v Hradci Králové je...
D11 stáhla kamiony ze „silnice smrti“, na kraji Hradce je klid před bouří

Dopravní situace v Hradci Králové-Kuklenách u vjezdu na nový úsek dálnice D11 připomíná klid před bouří. Podle místních je jen otázkou krátkého času, kdy ulici...  celý článek

Prezident Miloš Zeman se svým mluvčím Jiřím Ovčáčkem na tiskové konferenci na...
Zeman nechce počítat peníze za své výjezdy do limitů kampaně o Hrad

Prezident Miloš Zeman bude i po vyhlášení termínu volby hlavy státu pokračovat ve svých výjezdech do krajů, ale trvá na tom, že se to nemá započítávat do...  celý článek

František Ringo Čech ukazuje zatím svůj poslední obraz. Je nazvaný Smrt...
Miloše bych neodmítl, říká ke své kandidatuře František Ringo Čech

Vedení Strany práv občanů před dvěma týdny rozhodlo, že jejich superlídrem do podzimních voleb bude hudebník František Ringo Čech. O pomoc ho prý požádal...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.