Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Cesta do Pardubic je pohodlnější, částečně se otevřely čtyři pruhy

  18:20aktualizováno  18:20
Mezi Hradcem Králové a Pardubicemi v pondělí končí uzavírka hlavního silničního tahu, která dlouho obtěžovala řidiče. Úprava povrchu mezi Opatovicemi nad Labem a Stéblovou je hotová. Další úsek od Pardubic až k nájezdu na dálnici by se měl otevřít příští rok.

Čtyřproudová silnice z Hradce Králové do Pardubic u opatovické elektrárny. | foto: Michal Klíma, MAFRA

"Žádné slavnostní otevření nechystáme. Jen za asistence policie odstraníme dopravní značky, které omezovaly provoz, a řidiči budou jezdit po čtyřpruhu na dalším dostavěném úseku," řekl ředitel pardubického Ředitelství silnic a dálnic Bohumil Vebr.

Ještě letos na konci listopadu by silničáři měli otevřít další část nové Hradubické silnice v plném čtyřproudovém profilu od Ohrazenic po Stéblovou.

Stavba 6,4 kilometru dlouhé trasy mezi opatovickou elektrárnou a pardubickým Globusem měla podle projektu bez daně stát 641 milionů korun.

"Čeká nás otevření další části komunikace mezi Stéblovou a Ohrazenicemi. Silnice bude končit u protihlukové zdi. Navazující úsek má být hotov do poloviny příštího roku," uvedl Bohumil Salaba z dopravního odboru Pardubického kraje.

Na otevření celého úseku si řidiči ještě počkají

Celý úsek hradubické magistrály od Opatovic až do Pardubic bude hotov v průběhu příštího roku. Na úplné spojení obou východočeských krajských měst čtyřproudovou magistrálou si ale řidiči ještě počkají.

Čtyřproudovka z Hradce Králové na Pardubice končí na hranici krajů a od Březhradu k Opatovicím vedou zatím jen dva pruhy. Na tento úsek totiž dosud chybí potřebné dokumenty, nejsou ani vykoupeny všechny pozemky.

"Podle mých informací není na této části zatím vydáno žádné stavební povolení a také tam stále probíhá vyvlastnění," uvedl Salaba.

Alespoň jedno je už dnes jisté: na nově otevřených úsecích si řidiči budou moci užít možnosti vyšší maximální rychlosti. Místo klasickou devadesátkou budou moci mezi krajskými městy uhánět rychlostí sto deset kilometrů v hodině.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Dvanáct konkrétních podmínek, mezi nimi závazek usilovat o odmítnutí povinného...
Do vlády jen s tím, kdo odmítne povinné přijetí eura a EET, řekl Fiala

Závazek, že ODS půjde jen do takové vlády, která se zaváže zrušit elektronickou evidenci tržeb a bude mít v programu i odmítnutí povinného přijetí eura,...  celý článek

V Kletné u Oder se odehrálo vojenské cvičení záloh Safeguard 2016. Cílem...
Vojáci v záloze dostanou více peněz. Čunek litoval zrušení povinné vojny

Vojáci v aktivních zálohách se mohou těšit na vyšší odměny za účast na vojenském cvičení. Senát schválil změnu branného zákona. Ocenil ho lidovec Jiří Čunek,...  celý článek

Politolog a historik žijící v USA Igor Lukeš hostem diskusního pořadu Rozstřel.
Trump ohrožuje světovou bezpečnost, řekl historik Lukeš v Rozstřelu

Prezident Donald Trump záměrně polarizuje společnost, jak ukázal během svých dvou vystoupení k násilnostem ve virginském Charlottesville. Hlava USA zároveň...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.