Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Sčítání lidu bude stát 2,5 miliardy. Spoty osloví menšiny i věřící

  13:00aktualizováno  15:16
Český statistický úřad bude od února propagovat sčítání lidí osmi spoty. Osloví v nich seniory, národnostní menšiny, věřící, řemeslníky, podnikatele i mladé rodiny. Sčítání bude mít také svůj kanál na YouTube. Za propagaci v televizi a na internetu úřad zaplatí 25 milionů korun. Celé sčítání pak vyjde na dvě a půl miliardy korun.

"Mám tři děti a pamatuji, jak se v 90. letech rodilo málo dětí a školky se začaly hromadně zavírat. Teď je zase dětí hodně a školek je nedostatek. Věřím, že se tomu dá předejít," říká v jednom ze dvacetivteřinových spotů herečka Lenka Vlasáková. Diváci ji znají například z filmů Kawasakiho růže nebo Ženy v pokušení.

Za celkem osm spotů a internetovou reklamu Český statistický úřad (ČSÚ) zaplatil 25 milionů korun. Původně chtěli statistici do propagace investovat 113 milionů korun, kvůli úsporám státu ale částku museli razantně seškrtat a oželet reklamu v tisku a rádiích.

"Před rokem už bylo jasné, že si budeme moci dovolit maximálně 50 milionů a po posledních škrtech nám zbylo 25 milionů korun," přiznal místopředseda ČSÚ Stanislav Drápal.

Celé sčítání lidí, domů a bytů, jehož hlavní část čeká Českou republiku v březnu, vyjde na dvě a půl miliardy korun. Největší kus z této částky, zhruba 720 milionů vyinkasuje Česká pošta, která zajistí sčítání terénní práce. Tedy například výrobu a distribuci 20 milionů formulářů.

Spoty doplní reklama na internetu

Úřad dva měsíce před březnovým sčítáním oficiálně představil propagaci největšího statistického zjišťování za posledních deset let. V osmi televizních reklamách kromě Vlasákové diváci uvidí bývalého předsedu ČSÚ Edvarda Outratu nebo katolického kněze z východu Čech Zbigniewa Czendlika.

"Účinkování ve spotu se mi zdálo zajímavé, protože sčítání stálo v podstatě u zrodu křesťanství. Známe příběh, kdy Josef s Marií šli do Betléma, kde se konal soupis lidu. Navíc mě zajímá, kolik lidí v dotazníku uvede náboženskou víru a k jaké z nich se bude hlásit," řekl iDNES.cz Czendlik s tím, že požádal statistiky, aby spot ještě upravili. "Nechci v něm mít vysokoškolský titul. Jednak uváděný ´ThDr.´ nevlastním a tituly obecně nepoužívám," dodal.

Statistici s novými klipy poukázali na to, že nejde o novinku. Spoty vysvětlovali lidem sčítání například už v roce 1950. Tehdy v něm hrál sčítaného vodníka Čochtana Jan Werich.

Upoutávky jsou součástí kampaně se sloganem "Budoucnost se počítá". K ní patří ještě několik typů internetových bannerů, tedy reklamních pruhů, které se na internetu začaly objevovat už v lednu.

Bannerová kampaň bude mít tři fáze. Na počátku se z nich lidé dozvědí, proč je důležité dotazníky vyplnit, po 28. březnu je budou směřovat na stránku s možností vyplnit formulář on-line a od 10. dubna připomenou lidem, aby na vyplnění formulářů nezapomněli.

Kromě toho připravuje ČSÚ kampaň na internetových vyhledávačích, například na Google. Kampaň bude využívat také vlastního kanálu na YouTube a má vlastní profil na Facebooku. V únoru k němu přibude i Twitter a bannery sčítání lidu se objeví také v rámci komunikátoru ICQ.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Ke zdravotním údajům Čechů se dostane kdokoliv ze zahraničí, varují Piráti

Legislativním procesem v tichosti prošla novela zákona, která zpřístupní zdravotní dokumentaci všech pacientů v České republice ze zahraničí. Upozornil na to...  celý článek

Vězně ve výkonu trestu ve věznici Oráčov na Rakovnicku v těchto dnech...
Vězni dostanou přidáno. Pár stovek jim nepomůže, mají statisícové dluhy

Pracující vězni mají od dubna příštího roku dostat přidáno. Stát věří, že díky tomu ubude těch, které hned po propuštění semelou staré dluhy a vrátí se proto...  celý článek

Ilustrační snímek
Mládež zneužívala léky na kašel k vyvolání halucinací. Nově jsou na předpis

Dva léky na kašel s obsahem dextromethorfanu jsou nově jen na předpis. Tablety Stopex a pastilky Vicks Meddex s medem byly podle Státního ústavu pro kontrolu...  celý článek

Vyfoťte, vystavte, prodejte
Vyfoťte, vystavte, prodejte

Prodávejte jednoduše přes mobilní aplikaci Bazar eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.