Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

České cestopisy zamíří do Číny, ČT si vymění s tamní televizí pořady

  15:30aktualizováno  15:30
Česká televize si v rámci nově navázané spolupráce s největší čínskou státní televizí China Central Television navzájem vymění pořady. Do Číny pošle hlavně cestopisy z různých koutů ČR, aby zemi představila čínskému publiku. Informaci ministerstva pro místní rozvoj potvrdila mluvčí televize Alžběta Plívová.

Česká televize si vymění pořady s čínskou CCTV. Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

„Česká televize a čínská televize CCTV již vyjednaly výměnu pořadů, na základě které budou uváděny české filmy a seriály v Čínské lidové republice,“ řekla mluvčí Ministerstva pro místní rozvoj (MMR) Radka Burketová.

Mluvčí České televize (ČT) Plívová upřesnila, které české pořady čínskému publiku představí. „Česká televize nabízí poznávací a cestopisné pořady, jako jsou například Národní klenoty,“ poznamenala Plívová s tím, že cílem je podpořit znalosti o České republice a vyvolat zájem o ni u čínských diváků.

Které čínské pořady naopak odvysílá ve svém programu Česká televize, zatím jasné není. „U memorand jde obecně primárně o výměnu pořadů, které odpovídají potřebám vysílacího rámce České televize. V tomto případě ještě nebyly konkrétní tituly stanoveny,“ doplnila mluvčí ČT.

Současná dojednávaná výměna pořadů není jedinou propagací Česka v nejlidnatější zemi světa. Agentura CzechTurism připravila speciální televizní spoty vysílané od června do září, které mají Českou republiku představit jako zemi s bohatým kulturním dědictvím. Zahraniční zastoupení agentury se zaměřuje také na spolupráci s čínskými on-line i tištěnými médii, jako jsou například cestovní portály, turistické life-stylové magazíny a deníky.

„Veškeré propagační aktivity nesou hlavní komunikační sdělení, že Česká republika je zemí unikátních příběhů, zemí, kde turisté mohou prožít svůj vlastní úžasný příběh,“ prohlásila mluvčí MMR Burketová, podle níž je propagace v Číně zaměřena na bonitní klientelu, zejména mladé cestovatele od 20 do 35 let a aktivní uživatele internetu.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.