Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Anonym udal ČT na policii, vycházel z kritických slov poslance KSČM

  9:33aktualizováno  9:33
Česká televize odpověděla policii na dotazy k zakázkám a koncesionářským poplatkům, které policisté vznesli na základě anonymního udání. Podnět se v řadě bodů shodoval s nedávným kritickým projevem komunistického poslance Jiřího Valenty. ČT anonymní podání považuje za snahu poškodit její jméno.

Zpravodajská televizní stanice ČT24 změnila i barvu svého studia. | foto: ČT24

Česká televize ústy ředitele komunikace a vnějších vztahů Víta Koláře uvedla, že anonymní podání považuje za možnou snahu o poškození svého jména a vtažení policie do tlaků, jimž televize čelí. Kolář dodal, že ČT policii všechny požadované informace poskytla.

„Česká televize podala Policii ČR dne 15. května informaci ke všem bodům žádosti, o které požádala na základě anonymního udání,“ sdělil Kolář. Dotazy policie zmiňují například zakázky na satelitní distribuci ČT HD, výběrové řízení na tiskové služby či rozbor činností brněnského studia. Právě o nichž mluvil poslanec Valenta při dubnové schůzi Sněmovny, kdy vedle kritiky zpravodajství rovněž navrhl neschválit výroční zprávu o hospodaření ČT za rok 2013.

Právě na shodu některých bodů, jež zazněly ve Sněmovně, s aktuálním podnětem nyní ČT upozornila. „Anonymní podání policii může být účelovým pokusem o poškození dobrého jména ČT a vtažením policejních orgánů do stávajícího politického tlaku. A to především v aktuálním kontextu volby členů Rady ČT v Poslanecké sněmovně a jednání o výročních zprávách o hospodaření za rok 2013 a o činnosti za rok 2014,“ zmínil Kolář. Doplnil, že s žádostí o informace se policie na televizi obrací zpravidla několikrát za rok.

Poslanec Valenta: Nemám s tím nic společného

Poslanec Valenta odmítl, že by se na policii anonymně obrátil on. Jeho vystoupení ve Sněmovně je zaznamenané na webu dolní komory parlamentu (najít ho můžete zde).

"Nemám s tím nic společného a netuším, kdo to mohl podat. Je možné, že by mohlo být nějaké podezření vůči mně, ale když jsem to veřejně řekl ve Sněmovně, proč bych dával anonymní podání?" řekl iDNES.cz Valenta. Doplnil, že se možná v budoucnu na policii obrátí sám, ale potřebuje si ještě ověřit některé informace.

Poslední žádost se přitom podle ČT v sedmi z osmi bodů týkala údajů, které jsou veřejně dostupné. Jako například šesti veřejných zakázek, jež se uskutečnily v režimu otevřeného řízení, či inkasa poplatků, o kterém televize informuje ve veřejných dokumentech a na webových stránkách.

Podání, ze kterého aktuální žádost vychází, navíc obsahuje některé nepřesnosti. Dotazuje se například na termín založení, číslo a výpisy účtu rezervního fondu televizních poplatků. Takový fond však v hospodaření televize nefiguruje a jde jen o označení účetní kategorie inkasa koncesionářských poplatků.

Kritika na adresu České televize se v poslední době objevuje častěji. Například prezident Miloš Zeman o ní prohlásil, že neplní veřejnoprávní funkci, a současně podpořil návrh senátora Jana Veleby na změnu placení televizních a rozhlasových poplatků (televizní rada ho ale odmítla, více čtěte zde).

Údajné nejasnosti v hospodaření veřejnoprávní televize kritizoval také ministr financí a předseda hnutí ANO Andrej Babiš. Proti těmto tvrzením se však ohradil generální ředitel České televize Petr Dvořák.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.