Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Česká televize porušuje zákon, už čtyři dny nesmí vysílat reklamu

  18:49aktualizováno  18:49
Česká televize s novým generálním ředitelem Petrem Dvořákem má problém. Reklamu na ČT1 a ČT24 vysílá od pátku nejspíše nelegálně. Alespoň podle Rady pro rozhlasové a televizní vysílání, která má dohled nad televizními stanicemi na starosti.
Česká televize

Česká televize | foto: iDNES.cz

"Vydali jsme v této věci upozornění. Podle našeho názoru měla ČT přestat vysílat reklamu už v pátek, to se ale nestalo," uvedla šéfka Rady pro rozhlasové a televizní vysílání Kateřina Kalistová.

Právě v ten den byla totiž ve sbírce zákonů zveřejněna a fakticky tak začala účinkovat novela zákona o ČT, která reklamu omezuje.

4 dny, 166 reklam

Podle informací iDNES.cz odvysílala Česká televize na kanálu ČT1 od pátku do pondělí 105 reklam a přes 2,5 hodiny teleshoppingu, na který se zákaz rovněž vztahuje. Program ČT24 za stejnou dobu odvysílal 61 reklam a více než půl hodiny teleshoppingu.

Pokud veřejnoprávní televize ihned vysílání reklamy neukončí, rada s ní zahájí správní řízení, které může skončit i u soudu. "Na jeho konci může být buď jeho zastavení nebo pokuta až 2,5 milionu korun," podotkla Kalistová.

"Zatím k tomu od RRTV nic nemáme. Až její vyjádření dostaneme písemně, tak ho budeme analyzovat, případně se zařídíme podle výtek rady," reagoval mluvčí České televize Ladislav Šticha.

Parlament České televizi odebral reklamu a teleshopping novelou zákona o ČT letos v červenci. Úplný zákaz komerčních bloků se vztahuje na kanály ČT1 a ČT24. Na ČT2 a ČT4 Sport pak zákonodárci zachovali reklamní limit půl procenta denního vysílacího času.

Jednání České televize se pochopitelně nelíbí ani komerčním stanicím. Právě ony totiž tlačily na to, aby reklama z vysílání České televize zmizela. "Překvapuje nás, že Česká televize takto porušuje zákon, a doufáme, že co nejdříve zjedná nápravu," uvedl mluvčí nejsilnější tuzemské stanice TV Nova Vladimír Mužík.

ČT neměla moc času na změnu

Dosud se uvádělo, že Česká televize bude mít výnosy z reklamy chráněné do dokončení digitalizace, která má skončit 11. listopadu 2011. Rada pro rozhlasové a televizní vysílání ovšem tvrdí, že účinnost zákona je dána vydáním ve sbírce zákonů.

"Právní výklad novely máme. Jak už to tak bývá, není to jeden právní názor, ale je jich několik," říká mluvčí ČT Šticha.

Podle oslovených právníků není šťastné, že je zákon účinný ihned po zveřejnění ve Sbírce zákonů. Česká televize si totiž reklamu v dobré víře nasmlouvala dopředu a zákon jí nedal čas se na novou situaci připravit. A to je i jeden z motivů, jak se Kavčí hory mohou hájit.







Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Teploty se budou na přelomu srpna a září průměrně pohybovat okolo 24 °C

Průměrné denní teploty během následujících čtyř týdnů klesnou, zůstanou však na dlouhodobém průměru. Průměrné by na přelomu prázdnin a školního roku měly být i...  celý článek

Vězně ve výkonu trestu ve věznici Oráčov na Rakovnicku v těchto dnech...
Vězni dostanou přidáno. Pár stovek jim nepomůže, mají statisícové dluhy

Pracující vězni mají od dubna příštího roku dostat přidáno. Stát věří, že díky tomu ubude těch, které hned po propuštění semelou staré dluhy a vrátí se proto...  celý článek

Nová kniha vydaná olomouckou filozofickou fakultou má ukázat mylnost stereotypů...
Kniha o slovenských Romech má bourat stereotypy i formou, čte se odzadu

Neobvyklou knihu vydala olomoucká filozofická fakulta. Shrnuje výsledky studie vědců zkoumající romské obyvatele čtyř slovenských vesnic a na příkladech...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.