Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Česká televize popírá nátlak Sazky

  16:33aktualizováno  16:33
Česká televize v úterý večer zrušila vysílání publicistického pořadu Klekánice o loterijní společnosti Sazka. V upoutávce, kterou televize vysílala několik dní předem, autoři reportáže mimo jiné tvrdili, že jim lidé spojení se Sazkou vyhrožovali a že se pokoušeli natáčení zastavit. O stažení pořadu, který vyrábí televizní studio Ostrava, rozhodl generální ředitel České televize Dušan Chmelíček.

Sazka prý na televizi netlačila
Vedení televize ujišťuje, že Klekánici odvysílá v náhradním termínu. Někteří tvůrci pořadu se obávají, že se Sazka pokoušela vedení České televize ovlivňovat.

Česká televize však odmítá, že by za stažením kritické reportáže o činnosti Sazky stál tlak této silné společnosti. ČT už loni v souvislosti s aktivitami Sazky ustoupila od připravovaného vysílání číselné loterie EuroLotto.

Podle ministra kultury Pavla Dostála Sazka postavila tehdejší televizní vedení před ultimátum.

"Není to na základě žádných tlaků Sazky," řekl ke stažení reportáže mluvčí televize Jiří Tráva. Generální ředitel ČT Dušan Chmelíček podle něj rozhodl neodvysílat připravený pořad Klekánice proto, že v něm Sazce nebyl dán dostatečný prostor.

"S pořadem se ředitel seznámil poté, co se dozvěděl, že Sazka podala na jeho dramaturgyni trestní oznámení," připustil Tráva. Trestní oznámení na dramaturgyni do ČT zatím nedorazilo, řekl Tráva s tím, že se k němu tedy televize zatím nebude vyjadřovat.

Na tvůrce Klekánice je podáno trestní oznámení
Už na odvysílání informace o připravovaném pořadu totiž Sazka reagovala trestním oznámením na spolupracovníka redakce Jiřího Ovečku, dramaturgyni Lenku Polákovou a šéfa redakce zpravodajství ostravského televizního studia Petra Bohuše.

Dramaturgyně Poláková v úterý řekla, že se tvůrci  pokoušeli získat stanovisko zástupců Sazky k připravovanému pořadu asi čtyři nebo pět měsíců. "Když nám ho neposkytli, obešli jsme se bez něj. Přesto považuji reportáž za vyváženou a objektivní," zdůraznila.

O překvapivém stažení pořadu hovořili neformálně v úterý večer členové Rady ČT. Její předseda Miroslav Mareš za sebe řekl, že pokud Chmelíček dospěl k závěru, že reportáž je neobjektivní, tak bylo v jeho pravomoci její vysílání zastavit.

Nátlak Sazky přiznalo podle zářijového Dostálova vyjádření pro časopis Týden například i vedení televize Prima.

Na Sazku přeci jen došlo
O hospodaření Sazky se ale včera na televizních obrazovkách České televize přece jen mluvilo. Nejprve se v hlavním večerním pořadu Události objevil příspěvek, který upozorňoval na to, že ačkoli to Sazce ukládá zákon, nechce poskytovat informace o nákladech na svou činnost ani to, jakou část zisku odvádí ve prospěch sportu. Loteriím byl věnován i pořad Tady a teď.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační foto
Déšť nepustí slunce na oblohu, na horách může o víkendu sněžit

V povolebním týdnu skrze mraky nepronikne příliš slunečních paprsků. Zato při častých přeháňkách přijdou vhod deštníky. V úvodu teploty vystoupí maximálně...  celý článek

Místopředsedové ČSSD Milan Chovanec a Lubomír Zaorálek hovoří s novináři před...
ČSSD by mohla skončit v opozici, řekl Chovanec. Sjezd bude v dubnu

Mimořádný sjezd ČSSD by se měl konat v Hradci Králové 7. dubna, řekl po večerním jednání užšího vedení strany její úřadující šéf Milan Chovanec. V tento den...  celý článek

Prezident Miloš Zeman se 12. září v Praze zúčastnil jednání tripartity. Na...
Babiš dostane šanci sestavit vládu. Zeman by byl proti jeho vydání policii

Prezident Miloš Zeman počítá s tím, že šéfa hnutí ANO Andreje Babiše jmenuje premiérem. „Není to populista, je to pragmatik,“ uvedl Zeman v rozhovoru pro Blesk...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.