Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Kašlající umělci i muslimka Volfová. Strany vábí voliče k eurovolbám

  15:42aktualizováno  15:42
Režisér Jiří Menzel kašle, politička Jana Volfová je zahalená v islámském oděvu, černém čádoru a bývalá moderátorka Eva Jurinová uvádí v televizním studiu fiktivní zprávy. Politické strany se v předvolebních spotech snaží nalákat voliče k blížícím se eurovolbám. Jejich klipy ve středu odpoledne poprvé odvysílala Česká televize.

Předsedkyně České suverenity Jana Volfová v klipu varuje před islamizací Evropy a údajnou hrozbou, že se obyvatelé Česka budou muset pětkrát denně modlit k Alláhovi. 

Glosa Mirky Spáčilové

Eva Jurinová, kandidující za stranu Republika, sedí v klipu po boku svého někdejšího televizního parťáka Zbyňka Merunky.

Ve spotu TOP 09 všichni kašlou - režisér Menzel, písničkář Jan Vodňanský, muzikant Dan Bárta i vědkyně Helena Illnerová. Spot uzavře předseda strany Karel Schwarzenberg: "Prosím, nekašlete na volby, je to důležité pro naši zemi."

Spot hnutí TOP 09/Starostové:

Známé osobnosti využili i Piráti nebo SNK Evropští demokraté, jejichž lídra Daniela Kroupu podpořil kněz a teolog Tomáš Halík. ODS vyrazila do terénu s anketním dotazem "Koho budete volit?", lidovci či komunisté vsadili na patos, Strana romských příležitostí na romský folklor.

Spot ČSSD:

Některé strany vytvořily pouze statické klipy s namluveným komentářem. Pět partají žádný spot nepřipravilo, strana LEV 21 pouze vzkázala, že peníze na jeho výrobu dala na dobročinné účely. Celkově jsou v úrovni klipů značné rozdíly, některé působí velmi nevýrazně či ochotnicky.

Spot ODS:

V klipu Ne Bruselu zůstal had, obrázky Židů zmizely

Česká televize odmítla odvysílat původní klip strany Ne Bruselu - Národní demokracie. Vyzývá se v něm k zabití hada, jehož doprovázejí obrázky se Židy a jejich symboly (více čtěte zde). V upravené verzi zůstal jen had a přibyl nápis "cenzurováno".

Spot Úsvitu přímé demokracie:

Třicet osm kandidujících stran má podle zákona bezplatný prostor ve vysílání České televize v období šestnácti až dvou dnů před volbami, v tomto případě tedy od 7. do 21 května. Volby se konají 23. a 24. května.

Spot České pirátské strany:

Celkem strany dostanou ve vysílání ČT1, ČT2 a ČT24  čtrnáct hodin, o který se rozdělí rovným dílem. Politické subjekty mohly dodat jeden až dva klipy o 30 vteřinách.

Spot ANO:

Pořadí spotů vylosovala ČT, klipy tedy neběží popořadě podle čísel, které strany před měsícem dostaly od Státní volební komise. ČSSD jde do voleb s číslem 14, ANO s šestnáctkou a KDU-ČSL s pětkou. Opoziční KSČM má desítku, ODS 20, Úsvit 22 a TOP 09 sedmičku (více o losování čtěte zde).

Spot KDU-ČSL:

Spot KSČM:

Spot Republiky:

Spot Ne Bruselu:

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.