Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Kašlající umělci i muslimka Volfová. Strany vábí voliče k eurovolbám

  15:42aktualizováno  15:42
Režisér Jiří Menzel kašle, politička Jana Volfová je zahalená v islámském oděvu, černém čádoru a bývalá moderátorka Eva Jurinová uvádí v televizním studiu fiktivní zprávy. Politické strany se v předvolebních spotech snaží nalákat voliče k blížícím se eurovolbám. Jejich klipy ve středu odpoledne poprvé odvysílala Česká televize.

Předsedkyně České suverenity Jana Volfová v klipu varuje před islamizací Evropy a údajnou hrozbou, že se obyvatelé Česka budou muset pětkrát denně modlit k Alláhovi. 

Glosa Mirky Spáčilové

Eva Jurinová, kandidující za stranu Republika, sedí v klipu po boku svého někdejšího televizního parťáka Zbyňka Merunky.

Ve spotu TOP 09 všichni kašlou - režisér Menzel, písničkář Jan Vodňanský, muzikant Dan Bárta i vědkyně Helena Illnerová. Spot uzavře předseda strany Karel Schwarzenberg: "Prosím, nekašlete na volby, je to důležité pro naši zemi."

Spot hnutí TOP 09/Starostové:

Známé osobnosti využili i Piráti nebo SNK Evropští demokraté, jejichž lídra Daniela Kroupu podpořil kněz a teolog Tomáš Halík. ODS vyrazila do terénu s anketním dotazem "Koho budete volit?", lidovci či komunisté vsadili na patos, Strana romských příležitostí na romský folklor.

Spot ČSSD:

Některé strany vytvořily pouze statické klipy s namluveným komentářem. Pět partají žádný spot nepřipravilo, strana LEV 21 pouze vzkázala, že peníze na jeho výrobu dala na dobročinné účely. Celkově jsou v úrovni klipů značné rozdíly, některé působí velmi nevýrazně či ochotnicky.

Spot ODS:

V klipu Ne Bruselu zůstal had, obrázky Židů zmizely

Česká televize odmítla odvysílat původní klip strany Ne Bruselu - Národní demokracie. Vyzývá se v něm k zabití hada, jehož doprovázejí obrázky se Židy a jejich symboly (více čtěte zde). V upravené verzi zůstal jen had a přibyl nápis "cenzurováno".

Spot Úsvitu přímé demokracie:

Třicet osm kandidujících stran má podle zákona bezplatný prostor ve vysílání České televize v období šestnácti až dvou dnů před volbami, v tomto případě tedy od 7. do 21 května. Volby se konají 23. a 24. května.

Spot České pirátské strany:

Celkem strany dostanou ve vysílání ČT1, ČT2 a ČT24  čtrnáct hodin, o který se rozdělí rovným dílem. Politické subjekty mohly dodat jeden až dva klipy o 30 vteřinách.

Spot ANO:

Pořadí spotů vylosovala ČT, klipy tedy neběží popořadě podle čísel, které strany před měsícem dostaly od Státní volební komise. ČSSD jde do voleb s číslem 14, ANO s šestnáctkou a KDU-ČSL s pětkou. Opoziční KSČM má desítku, ODS 20, Úsvit 22 a TOP 09 sedmičku (více o losování čtěte zde).

Spot KDU-ČSL:

Spot KSČM:

Spot Republiky:

Spot Ne Bruselu:

Autor:






Hlavní zprávy

Future Recruitment s.r.o.
Specialista firemních produktů

Future Recruitment s.r.o.
Středočeský kraj, Jihočeský kraj, Plzeňský kraj, Karlovarský kraj, Ústecký kraj, Liberecký kraj, Královéhradecký kraj, Pardubický kraj

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.