Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Do dvou let by mohla mít ČT až šest kanálů, plánuje ředitel Dvořák

  14:15aktualizováno  14:15
Česká televize by mohla do dvou let mít až šest kanálů namísto současných čtyř. Na přelomu letošního a příštího roku chce ČT spustit dětský kanál s pracovním názvem ČT 3. Podle ředitele Petra Dvořáka by jej mohl následovat regionální kanál.
Pokud Rada ČT posvětí Dvořákův záměr, Česká televize nejpozději příští rok spustí vysílání pátého, dětského kanálu. Ilustrační foto

Pokud Rada ČT posvětí Dvořákův záměr, Česká televize nejpozději příští rok spustí vysílání pátého, dětského kanálu. Ilustrační foto | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

"Rádi bychom provozovali kanál, který bude opravdu regionální, to znamená bude schopen vysílat v rámci nějakých větších regionálních celků," uvedl Dvořák na konferenci Digimedia.

Podle Dvořáka by v pořadí šestá televizní stanice mohla v ideálním případě vysílat ve všech krajích České republiky.

Pokud by nebyl ve svých plánech výrazně limitován omezením rozpočtu, uměl by si prý šéf ČT představit ještě více veřejnoprávních stanic. "Mě by se líbil čistý umělecký (arte) kanál, čistý dokumentární kanál," podotkl ředitel.

ČT má v současné době čtyři kanály. Kromě ČT 1 a ČT 2 ještě sportovní ČT 4 a zpravodajskou televizi ČT 24. Otázka podle Dvořáka je, kolik takových kanálů by mohla tuzemská divácká obec unést.

"Vracím se zpátky na zem. Šest kanálů do dvou let by byla optimální struktura České televize," uzavřel šéf ČT.

Své vize líčil den poté, kdy Radu ČT na neveřejném pracovním semináři seznámil se základními parametry nového dětského kanálu s pracovním názvem ČT 3. Podle tiskové zprávy by tento kanál měl stát ročně mezi 195,5 až 232,6 milionu korun. Vysílat by měl pro děti od čtyř let, ale i dospívající. Dvořák chce kanál spustit na přelomu letošního a příštího roku (více o novém kanálu čtěte zde).

Kde na ČT 3 vezme veřejnoprávní televize peníze, ale ve středu Dvořák odmítl komentovat. "Teď to neřeším, budu to řešit, až dětský kanál schválí Rada," řekl iDNES.cz.

Přitom sama ČT varuje v pracovní verzi výroční zprávy nad rozdílem mezi klesajícími příjmy a vzrůstajícími výdaji. Ten podle ní může vést k omezování vlastní tvorby. ČT se proto spolu s Českým rozhlasem snaží hledat nové cesty, které by oběma médiím pomohly vybrat více na koncesionářských poplatcích (více o plánech proti neplatičům a na získání nových poplatníků čtěte zde). V pracovní verzi výroční zprávy se pak píše o návrhu, aby byla ČT osvobozena od placení daně z přidané hodnoty (více zde).

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Policie dopadla Čecha, skrývajícího se 8 let v Thajsku
VIDEO: Thajsko deportovalo Čecha, který se tam osm let vyhýbal trestu

Policie vypátrala muže, který se přes osm let vyhýbal vězení za leasingové podvody. Dvaačtyřicetiletý muž byl v červenci dopaden v Thajsku a ve středu byl...  celý článek

Problémem v jídlech pro děti je stále příliš mnoho vepřového masa.
O školníky a kuchaře je velká nouze. Na dvouměsíční volno už lidé neslyší

Základní i střední školy napříč celou republikou se potýkají s velkým nedostatkem nepedagogických pracovníků, tedy například kuchařů, školníků či účetních....  celý článek

Karel Srp
Senát vyslyšel stanovisko komise, Srp se do Rady ÚSTR nedostane

Dlouholetý předseda Jazzové sekce Karel Srp se podle očekávání nestal členem Rady Ústavu pro studium totalitních režimů. Senát ve středu vzal na vědomí...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.