Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Česká pojišťovna a podvody

  16:39aktualizováno  16:39
16.listopadu 2004 jsme si v příloze „F“ deníku MF DNES mohli přečíst základní informace o tom, jak postupovat a na co si dát pozor v případě, že budeme účastníky dopravní nehody a budeme následně žádat pojišťovnu viníka nehody o náhradu škody.

Rád bych seznámil naše motoristy s něčím, co by je mohlo snadno potkat a na co by si měli dát také pozor pokud by se dostali do stejné situace jako já.

Tak tedy jsem se poprvé po 35-ti letech ježdění nejen na našich silnicích stal obětí dopravní nehody. Stalo se to dne 7.10.2004 a naprosto jednoznačně vinou druhého (pravděpodobně opilého) řidiče, který narazil do mého stojícího auta (už asi nikdy nebudu při telefonování v autě zastavovat). Ponechme stranou, že viník nehody z místa činu utekl.

Pro mne bylo důležité, že k poškození mého vozu došlo vozidlem s povinným ručením uzavřeným u České pojišťovny a.s. Vzhledem k omezenému rozsahu poškození mého auta, u kterého došlo ke zničení levé poloviny zadní části bez následků na boční dveře a okna - prostě rozbité „plechy“, jsem se naivně domníval, že likvidace pojistné události a oprava auta proběhne snadno.

Přiznám se, že jsem hned na začátku udělal osudnou chybu a naletěl slibům majitele soukromého neznačkového servisu, který přislíbil opravu do 14-ti dní a zajištění veškerých jednání s pojišťovnou, což se vzhledem k mému časovému zaneprázdnění za daných okolností jevilo jako výhodné. Zapůjčení náhradního vozidla po dobu opravy jsem důsledně vzhledem k příslibu rychlé opravy nevyžadoval, což se následně ukázalo jako velká chyba. Po uplynutí sjednané doby opravy jsem se začal hlouběji zabývat celou záležitostí a zjistil jsem následující skutečnosti:

- k prohlídce mého havarovaného vozu jsem pojišťovnou nebyl přizván, protokol podepsal za mne majitel autoservisu, přestože v době podpisu ještě neměl moje zplnomocnění k jednání s pojišťovnou

- škoda na vozidle byla technikem pojišťovny odhadnuta na 115.000,-Kč, což vedlo likvidátora pojišťovny k určení vozidla „do šrotu“!!, tedy případ kvalifikován jako „totální havárie“ (garážovaný vůz Toyota Carina 2,0GLi v perfektním stavu, udržovaný po celou dobu provozu autorizovaným servisem, v době uvedení do provozu-12/1995 s maximální výbavou včetně klimatizace)

- o totální havárii jsem byl pojišťovnou informován až při osobní návštěvě ČP po 6-ti týdnech od havárie!

- současná hodnota auta (před havárií!) byla pojišťovnou stanovena na cca 125.000,-Kč a vzhledem k nepoškození přední části vozu bylo po odečtení „použitelných náhradních dílů“ určeno za totální havárii  k výplatě 84.700,-Kč (pořizovací cena vozu 735.000,-Kč)

- pojišťovna na základě mé plné moci vyplatila autoservisu náklady spojené s pojistnou událostí aniž bych jako majitel vozu byl informován, že auto bylo z hlediska pojišťovny zlikvidováno, písemné dokumenty od pojišťovny jsem dostal až na vlastní žádost!

Vzhledem k dané situaci jsem požádal o právní pomoc advokátní kancelář. To co bylo dále zjištěno lze ve stručnosti popsat jako interní pojistné podvody v rámci ČP a.s. Postup podvodu je zcela jednoduchý. Technik pojišťovny ve spolupráci se spřízněným servisem provede „kvalifikovaný“ odhad poškození-např.tím, že označí jako poškozené i díly, které poškozeny nebyly. Škoda tak dosáhne patřičné výše a opravna má prostor pro levnou opravu vozu. Poškozený, který se upíše autoservisu a nechá si provést opravu je zpravidla spokojený, protože celou záležitost za něho vyřídí servis a nemusí nic platit.

Možnost těchto podvodů je zcela jednoznačně v nefungujících kontrolních orgánech pojišťovny. Zarážející na mém případu je i přístup a způsob jednání zástupce ČP. a.s. s poškozeným (nepíšu s klientem, protože nejsem pojištěn u ČP a.s.). Při mé osobní návštěvě a jednání s vedoucí PMV se záležitost probírala nikoliv v kanceláři, ale v místní jídelně u stolu! Nebyla mi poskytnuta obrazová dokumentace, nemohl jsem tak posoudit, zda technik prohlížel skutečně můj vůz.  Nebyl sepsán z jednání ani žádný zápis, naopak jsem byl vyzván, abych své připomínky zaslal (např. prostřednictvím svého právního zástupce)! To jsem samozřejmě udělal a náklady spojené s celým případem budu vymáhat třeba i soudně.

Závěrem bych pouze poznamenal, že při sledování reklamního šotu, ve kterém je zezadu poškozen nový „super“ Mercedes a škodu až do 100 milionů korun za Vás zaplatí Česká pojišťovna a.s., vypínám zvuk na svém televizoru. Kolik peněz asi od pojišťovny dostane český průměrný motorista s autem průměrného stáří 14 let raději nechci ani vědět.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Po několikaměsíční rekonstrukci se v pondělí 31. října opět otevřel pro zájemce...
Rodiče posílali peníze na plavání dětí, šly ale do trenérovy firmy

Peníze, které rodiče poslali do znojemského plaveckého oddílu, nešly za dětmi, ale do soukromé firmy jejich trenéra. Tomu teď hrozí trestní stíhání za...  celý článek

Bývalý ministr obrany Martin Barták přichází na jednání Městského soudu v...
Pokračuje soud v kauze letounů CASA, svědčit bude bývalý ministr Barták

U Obvodního soudu pro Prahu 6 bude v úterý výslechem svědků pokračovat hlavní líčení v kauze nákupu letadel CASA. Obžalobě čelí bývalá ministryně obrany Vlasta...  celý článek

Ilustrační snímek
Policisté hrají v pořadu Primy, prezidium jejich účinkování prošetřuje

Policejní prezidium se ohradilo vůči pořadu Policie v akci televize Prima. Vedení policie vadí, že vznikl bez jejího vědomí a že v něm účinkují skuteční...  celý článek

Rodičovská v životopisu: Patří tam, nebo ne?
Rodičovská v životopisu: Patří tam, nebo ne?

Sehnat práci s dítětem se dá, jen se na to musí správně.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.