Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Paměti černých skříněk letadla EgyptAir jsou poškozené, oprava potrvá

  17:22aktualizováno  17:22
Paměťové jednotky z obou černých skříněk letadla společnosti Egyptair, které se zřítilo v květnu cestou z Paříže do Káhiry, jsou vážně poškozeny a jejich oprava si vyžádá mnoho času a úsilí. S odvoláním na zdroje z vyšetřovací komise o tom v neděli informovala agentura Reuters.

Záchranná vesta ze zříceného letadla Egyptair, kterou vylovily pátrací týmy (21. května 2016). | foto: AP

Vyšetřovatelé teď paměťové jednotky analyzují, aby zjistili, zda mohou být opraveny v Egyptě, anebo zda je bude nutné poslat do zahraničí, uvedly zdroje.

Tým egyptských vyšetřovatelů později oznámil, že části černých skříněk začal zkoumat v sobotu za přítomnosti expertů z Francie a Spojených států. Paměťové jednotky obou záznamníků byly z obou zařízení vyjmuty a osm hodin se sušily v armádním zařízení. Komise nyní provádí zkoušky elektrického systému obou jednotek, což je krok, který předchází případnému získávání údajů.

Fotogalerie

Letadlo Airbus A320 se zřítilo 19. května do Středozemního moře. Na palubě bylo 66 lidí, havárii nikdo nepřežil. O příčinách neštěstí se zatím jen spekuluje.

Ve čtvrtek pátrací skupiny oznámily nalezení první skříňky, která v kokpitu stroje zaznamenávala hovory posádky (psali jsme zde). V pátek se našla i skříňka s označením FDR, která zaznamenává všechny technické parametry letu (více čtěte zde).

Pád airbusu EgyptAir

Nález obou černých skříněk tento týden zvýšil pravděpodobnost, že se příčinu tragédie podaří objasnit.

Egyptské ministerstvo pro civilní letectví se kloní k názoru, že šlo o teroristický čin. Automatické senzory krátce předtím, než letoun zmizel z radaru, odeslaly informace o kouři na toaletě a v prostoru avioniky pod kokpitem.

Dispečerům se naposledy ohlásil v řeckém vzdušném prostoru, necelou hodinu před plánovaným nedělním přistáním v egyptské metropoli.

Toto pondělí vyšetřovatelé potvrdili, že letoun provedl před zmizením nestandardní manévry.

Nejprve změnil kurz o 90 stupňů vlevo, poté o 360 stupňů vpravo, zároveň klesl z letové hladiny 11 300 metrů na 4 600 metrů a pak na 3 000 metrů. Následně zmizel z radarů.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.