Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Centrum Plzně zaplnily trabanty

  16:54aktualizováno  16:54
Za padesátkou bakelitových vozítek z bývalého východního Německa včera zůstával po jejich spanilé jízdě Plzní jen typický namodralý kouř a zápach. Na náměstí Republiky v Plzni všechny účastníky srazu trabantistů vítaly páry v plzeňských krojích chlebem a solí.

Tím vyvrcholilo víkendové setkání vyznavačů jízdy v trabantu.

Na první pohled upoutal krásný závodní trabant v modrobílých barvách.

"Skutečně jezdil závody. Když jsem se k němu dostal, byl v dezolátním stavu. Dělám to hlavně kvůli vnoučatům, jsou v tom tři roky práce," prozradil pětapadesátiletý Jaroslav Biederman ze Žlutic na Karlovarsku.

Jeho auto má výkon kolem padesáti koní a na silnicích si bez problémů poradí i se silnějšími auty.

"Když předjíždíme někoho s "plechovkou", tak si myslí, že mu chcípnul motor, hledá krumpáč a jde to svoje auto už někam zakopat. Favority, felicie, těm to běžně natíráme, jede nám to až 155," skromně přiznal závodník.

V krásné modré metalíze udržuje svého miláčka Tomáš Foukner z Nové Vsi. V motoru je většina dílů pochromovaných nebo také modře metalizovaných. Uvnitř kabiny je téměř vše potaženo modrým plyšem, jen podlaha je krásně stříbrná.

V kufru se skrývají dva výkonné reproduktory, které by dokázaly bez problémů ozvučit půlku plzeňského náměstí.

"Dělám na tom dvě zimy. Ani nechci říct, kolik jsem do toho investoval. Přes dvě stě tisíc! Ale my ho máme jenom na výstavy a nedělní vyjetí," prozradil Tomáš.

Naprostou raritou byl červený trabantík, které si majitelé přivezli na podvalníku. Výjimečný je dvěma motory a dvěma volanty, každý pro jeden směr jízdy. Kromě řidičů se už do vozítka nikdo jiný nevejde.

"Dělali jsme na tom s kamarádem asi týden. Když se navzájem nedohodneme, kterým směrem pojedeme, máme smůlu," říká s úsměvem Plzeňan Albert Miler. Auto prý vzniklo především pro pobavení ostatním.

Řidiče trabantů vítali na plzeňském náměstí Republiky muži a ženy v tradičních krojích s chlebem a solí. (30. května 2004)

Na plzeňském náměstí Republiky se sjelo na pět desítek speciálně upravených trabantů. (30. května 2004)

Jedna z variant úpravy trabantů: verze kabriolet. (30. května 2004)

Jeden z trabantů přijel do Plzně i s vlajkou bývalé NDR. (30. května 2004)

Na plzeňském náměstí Republiky se sjelo na pět desítek trabantů v nejrůznějších úpravách. (30. května 2004)

Kabina trabantu, kde mohou řídit dva řidiči - každý na svoji stranu. Vůz má dva volanty i dva motory. (30. května 2004)

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Programátoři Ivan Buchta a Martin Pezlar. Řecký soud začal po letech znovu...
Čeští programátoři unikli řeckému vězení, chtějí se však soudit dál

V Řecku hrozilo dvěma Čechům dvacet let za špionáž, vybojovali podmínku. Teď chtějí čistý trestní rejstřík. Fotili prý jen to, co ostatní turisté na ostrově.  celý článek

Nová kniha vydaná olomouckou filozofickou fakultou má ukázat mylnost stereotypů...
Kniha o slovenských Romech má bourat stereotypy i formou, čte se odzadu

Neobvyklou knihu vydala olomoucká filozofická fakulta. Shrnuje výsledky studie vědců zkoumající romské obyvatele čtyř slovenských vesnic a na příkladech...  celý článek

Bouře na Českokrumlovsku lámala stromy
Po noční bouřce zůstanou stovky domácností bez proudu až do neděle

Během noci postupovaly od jihu na severovýchod Česka silné bouřky. Několik stovek domácností v jižních Čechách zůstává bez elektřiny. Dodávku energie se do...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.