Je to pěkné zimní středisko. Na jedné straně Bukové hory Čenkovice s mnoha sjezdovkami, šesti vleky a jednou lanovkou, na druhé straně kopce nový areál Červená Voda s krytou čtyřsedačkovou lanovkou.
Jenže oba areály se na rozdíl od minulé sezony nedohodly na společném jízdném, což znepříjemňuje život lyžařům na obou stranách kopce. Řešení se rodí trochu paradoxně o čtyřicet kilometrů dál - ve Svitavách. Městu totiž patří kotvový vlek u nejdelší sjezdovky v Čenkovicích, který Svitavy patrně nahradí modernější, čtyřsedačkovou lanovkou.
"Novou lanovku chceme koupit ještě letos. Není jen jisté, zda ji budeme schopni spustit před další sezonou," uvedl starosta Svitav David Šimek
Společné jízdné se Čenkovicím nevyplatilo
Jak spolu souvisí nová lanovka a rozdělení dvou lyžařských areálů? Hodně. V minulé sezoně se dělilo společné jízdné mezi provozovateli Červené Vody a Čenkovic podle takzvaného alpského koeficientu. Ten zvýhodňuje areály s lanovkami oproti těm, kde fungují jen vleky. I proto Svitavy z minulé sezony nebyly mírně řečeno nadšeny.
Společné jízdné se jim nevyplatilo a další spojení s Červenou Vodou odmítly. "Ukázalo se, že to rozdělení peněz je pro nás velmi nevýhodné. Předpokládáme, že díky novému zařízení budeme mít mnohem lepší vyjednávací pozici," uvedl Šimek.
Lanovku koupí městská společnost Voda a sport, která provozuje část čenkovického areálu. Zastupitelé nedávno rozhodli, že město bude ručit za osmimilionový úvěr potřebný na nákup. Druhou část zaplatí městská firma z vlastních peněz.
Svitavy byly do výměny lyžaři více méně dostrkány. Nejenom tím, že při spojení areálů na ně zbylo málo peněz, ale i faktem, že lyžaři dávají přednost sedačkové lanovce na sousední Třebovské sjezdovce před kotvovým vlekem. Pak si ale klidně sjedou svitavskou sjezdovku. "Lyžaři se prostě dneska chtějí vozit," říká šéf společnosti Voda a sport Jiří Zámečník.
"Musíme buď investovat, nebo Čenkovice prodat, jiná možnost není," uvedla svitavská zastupitelka Blanka Čuhelová.