Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Celebrity běžně odposlouchával i Sunday Mirror, tvrdí bývalý novinář

  14:37aktualizováno  14:37
Ilegální odposlechy, kvůli kterým skončil bulvární nedělník News of the World, zřejmě používal i konkurenční Sunday Mirror. Bývalý novinář tohoto deníku řekl BBC, že odposlechy hlasových schránek celebrit byly u nich rutinou. Deník podle něj využíval i služby imitátora, který se v telefonu vydával za slavné celebrity.

Kvůli nelegálním odposlechům skončil nedělník News of the World? Čeká to i konkurenta Sunday Mirror? | foto: AP

Jako příklad citoval modelku a herečku Liz Hurleyovou a fotbalistu Rio Ferdinanda. Sunday Mirror přitom patří skupině Trinity Mirror, zatímco News of the World (NoW) patřil konglomerátu Ruperta Murdocha News International.

"Určení reportéři to dělali skoro každý den...jednu dobu v roce 2004 se zdálo, že odposlechy byly jediným způsobem, jak získat exkluzivní materiály," řekl BBC její zdroj.

Podle něj také nedělník užíval služeb hlasového imitátora, který se vydával v telefonu za různé celebrity, aby získal nejrůznější důvěrné informace, například zdravotní záznamy.

NoW nechal sledovat poslance Watsona

Společnost Trinity Mirror uvedla, že její novináři "pracují v rámci zákona a dodržují novinářský kodex, který stanovila komise pro stížnosti na tisk". Ke konkrétním obviněním BBC se ale prohlášení nevyjádřilo.

Skandál s odposlechy nedávno vedl k uzavření NoW, ale řada lidí v Británii se domnívá, že k nekalým praktikám se uchylují všechny bulváry a někdy i seriózní média. Herec Jude Law tak žaluje další Murdochův bulvár The Sun, který podezřívá z odposlechů své hlasové schránky.

V pátek také vyšlo najevo, že NoW si najalo soukromého detektiva, aby sledoval během stranické konference v Brightonu v září 2009 poslance Toma Watsona. NoW údajně chtěly o Watsonovi napsat článek, ale nakonec z toho sešlo. Zdroj z NoW řekl BBC, že se politici nechávali sledovat běžně. V případě Watsona však zřejmě nebyl odposloucháván jeho mobil.

Policisté vyšetřují Coulsona kvůli křivému svědectví

Policisté v Glasgowě také potvrdili listu The Guardian, že vyšetřují Andyho Coulsona kvůli podezření, že se dopustil křivého svědectví loni v prosinci, kdy byl šéfem komunikace premiéra Camerona.

Coulson vypovídal v procesu bývalého skotského poslance Tommyho Sheridana, který napadl News of the World. Ve své výpovědi Coulson řekl, že nic nevěděl o ilegálních aktivitách v redakci NoW, včetně odposlechů a uplácení policistů výměnou za informace. "Nepřijímám názor, že v News of the World bylo odposlouchávání telefonů běžnou věcí," řekl loni v prosinci Coulson.

Nedělníku NoW Coulson šéfoval v letech 2003 až 2007. Tehdy byl odsouzen za odposlechy královský reportér listu, ale jeho vedení tvrdilo, že šlo o aktivity izolovaného reportéra. Postupně se ukázalo, že tomu tak nebylo a že odposlechy v NoW byly běžnou praxí. Coulson byl před dvěma týdny byl kvůli aféře zatčen.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

V Jižní Korei začalo pravidelné korejsko-americké vojenské cvičení. Na snímku...
Armády Jižní Koreje a USA zahájily společné cvičení. Provokace, zní z KLDR

V Jižní Koreji začalo plánované jedenáctidenní vojenské cvičení, kterého se kromě padesáti tisíc jihokorejských zúčastní také 17,5 tisíce amerických vojáků....  celý článek

V Číně se propadla silnice, hned do ní zahučel motorkář
VIDEO: Muž jel na skútru a koukal do mobilu, nevšiml si díry v silnici

Propast gigantických rozměrů na silnici v jihočínském městě Pej-chaj přehlédl muž na skútru, který se místo řízení věnoval svému telefonu. Do díry, která...  celý článek

Chorvatsko bojuje s rozsáhlými požáry
Pobřeží Chorvatska znovu sužují požáry, kvůli dýmu uzavřeli dálnici

Jadranské pobřeží Chorvatska sužuje nová vlna požárů. Postižena je zejména velká oblast mezi Zadarem a Šibenikem, ale i některé ostrovy jako Ugljan, Hvar a...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.