Čechův most měl už značně poškozenou mostní konstrukci, která byla částečně zkorodovaná. Dodavatelské firmy proto musely při rekonstrukci úplně odstranit všechny povrchy vozovek i chodníků a zaizolovat a opravit ocelovou konstrukci. "Oprava konstrukce spočívala především ve výměně či opravě asi dvou a půl tisíce nýtů hlavních nosníků, opravě ocelových traverz i dalších věcí," uvedl ředitel Technické správy komunikací Martin Vlk.
Při rekonstrukci tramvajové trati, jejíž stav přímo ovlivňoval také samotný most, nechal Dopravní podnik vyměnit kolejovou křižovatku na letenském předmostí i koleje na staroměstském předmostí.
Součástí rekonstrukce byla i oprava zastaralých a provizorních semaforů na křižovatkách na obou předpolích mostu. Nové semafory jsou navíc spojeny s náměstím Jana Palacha, což by mělo aspoň částečně odstranit dopravní zácpy v této oblasti.
Za opravu mostu zaplatil Dopravní podnik spolu s Technickou správou komunikací přes devadesát tři miliony korun.
Oprava mostu se zatím týkala jen jeho užitkové části. V příštím roce proto město počítá s opravou soch, pylonů, medailonů, váz i zábradlí, které tvoří výzdobu secesního mostu. Oprava výzdoby Čechova mostu by měla skončit v polovině příštího roku. Opravy však už dopravu na mostě neomezí.
Motoristé se v pátek odpoledne dočkají po mnoha měsíčních opravách otevření Čechova mostu. Za celkové úpravy dostaly firmy přes třiadevadesát milionů korun. (14. června 2001) |
Motoristé se v pátek odpoledne dočkají po mnoha měsíčních opravách otevření Čechova mostu. Za celkové úpravy dostaly firmy přes třiadevadesát milionů korun. (14. června 2001) |