Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Často sahal po ovladači, tak politikům sepsal návod, jak ztišit reklamu

  2:11aktualizováno  2:11
Věnujte mi trochu času a budete mít doma klid. Tak oslovuje čtenáře autor internetové petice proti hlučné reklamě, 46letý Petr Krajča. Vznikla před dvěma lety, když si dal na rok pauzu v podnikání. Krajča vytvořil web a začal sbírat podpisy. Nezůstalo jen u nich, politikům na internetu rovnou naservíroval návod na to, jak musí pozměnit zákony.

Autor internetové petice Stop hlasité reklamě Petr Krajča | foto: Archiv P. Krajči

Zeptáte-li se Petra Krajči z Napajedel, kolik do boje s hlučnou reklamou v televizi investoval času, chvíli mlčí a pak odpoví, že to nedokáže spočítat. "Ale můžete tam napsat, že časově nejnáročnější bylo vytvoření webových stránek," říká.

Minipříběh o naštvání na řvoucí reklamu, které vedlo k založení petice, sepsání návrhu novely a cestě do parlamentu, vyrostl na dvou zdánlivě odlišných věcech - činorodosti a lenosti. "Prostě mě rozčílilo, jak člověk musí pokaždé sáhnout po dálkovém ovladači, když film přeruší reklama," popisuje motivaci Krajča, vystudovaný strojař, nyní podnikatel, který vybavuje interiéry domácností.

Krajča se nespokojil jen s nadáváním nebo dopisy na vysílací radu, rozhodl se změnit zákony vlivem na politiky. Založil si webové stránky stophlasitereklame.cz, kde začal lidi vyzývat, aby se připojili k petici. Zároveň na internetu zveřejnil návod pro politiky, jak změnit zákony. Prý proto, aby nevznikl návrh novely, který by televizním společnostem umožnil zákon obcházet a reklamy dál nechat křičet.

"Velmi jednoduchá novela zákona zajistí stejnou hlasitost reklamy s pořady v televizi. Viz část této petice - úprava hlasitosti. Náš návrh novely také stanoví pokutu provozovateli vysílání, který nezajistí stejnou hlasitost reklamy s ostatními pořady. Viz část této petice - úprava sankcí," píše na webu Krajča. Návrh novely sepsal sám a tvrdí, že to nebral nijak odborně. "Prostě jsem si zákon přečetl a změnil na něm, co bylo třeba," komentuje nápad.

Novela se nakonec dostala skutečně na půdu Sněmovny. Samozřejmě ne při hlasování, Krajča s ní přijel na schůzku s místopředsedkyní Sněmovny Kateřinou Klasnovou. "Chtěla jsem vědět, jak tuto problematiku vidí, a případně si sladit noty. Jeho novelu sice nespatřuji jako úplně šťastnou, ale je to vyvíjení tlaku na politiky, která je mi sympatická," komentovala setkání Klasnová.

Petici Krajča neukončil. "Váha čtyř a půl tisíce podpisů zatím není moc těžká, ale časem určitě nabude, hlasy přibývají každý den. A když bude třeba, do Sněmovny ji vezmu, protože důležitý je výsledek a ten musí být jediný: aby politici skutečně zastavili hlučnou reklamu."







Hlavní zprávy

Další z rubriky

Farma Čapí hnízdo Andreje Babiše u Olbramovic na Benešovsku
Babiš chce od poslanců žádost o vydání, než se vyjádří ke kauze Čapí hnízdo

Předseda hnutí ANO a poslanec Andrej Babiš požádal mandátní a imunitní výbor Sněmovny, aby mu poskytl policejní dokumenty s žádostí o jeho vydání k trestnímu...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Na jihu Moravy vedro, v Čechách bouřky, varují meteorologové. Víkend proprší

Závěr týdne bude deštivý, v pátek večer přijdou do Čech bouřky a nejvíce srážek se objeví v sobotu, kdy bude pršet na celém území. V neděli se začne postupně...  celý článek

Karel Srp z Jazzové sekce a spisovatelka Lenka Procházková na tiskové...
Dva a půl milionu lidí jsou kádrováni, jestli jsou košer, řekl Srp

Senátoři nechtějí kohokoli z levice, já nechci senátory, kteří hajlují pro kohokoli, reagoval dlouholetý šéf Jazzové sekce Karel Srp na to, že ho senátoři...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.