Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Pavel Šafr končí ve vedení Reflexu. Chtěl jsem svobodu, říká

  16:15aktualizováno  16:42
Přesně rok vydržel na místě šéfredaktora týdeníku Reflex Pavel Šafr. V úterý oznámil svou rezignaci. Tvrdí, že důvodem odchodu je ztráta důvěry generální ředitelky vydavatelství Ringier Axel Springer CZ Libuše Šmuclerové.

Šéfka Ringieru Šmuclerová Šafrovi podle serveru Mediaguru nabídla dlouhodobou dovolenou, kterou si vyložil jako ztrátu důvěry a rozhodl se k odchodu z vydavatelství.

"Je mi velice líto, že jsem ztratil Vaši podporu. Jistě chápete, že bez této podpory svoji funkci nemohu vykonávat," vzkázal Šmuclerové Pavel Šafr v rezignačním dopise.

"Ta nabídka dovolené, kterou jsem Pavlovi dávala, nebyla myšlena nevážně a nemám důvod na ní nic měnit," uvedla k rozhovoru s Šafrem Libuše Šmuclerová. Popřela ale, že by šéfredaktora vyzývala k odchodu. Dovolená měla být podle ní řešením jeho nelehké životní situace. "Já bych byla samozřejmě ráda, kdyby zůstal," dodala pro server iDNES.cz. 

I Šafr potvrdil, že ředitelka ho k odchodu nevyzvala. "Jsem hrozně rád, že to paní Šmuclerová takhle řekla. Chovala se ke mně výborně. Vysvětlím to takhle: chtěl jsem být svobodný člověk, to bych být nemohl. Je to jen moje rozhodnutí," řekl Šafr.

Šafr je přesvědčen, že Reflex pod jeho vedením psal proti populismu a autoritářství. "Mým cílem byla novinářská poctivost vůči čtenářům a vůči České republice. Bavilo mě psát nahou pravdu. A to i přes jisté nepochopení části tuzemské elity," uvedl Šafr.

Pavel Šafr se do vedení společenského týdeníku vrátil před rokem, když vystřídal Ivana Hamšíka. Na místo přišel z pozice šéfredaktora bulvárního deníku Blesk, vlastněného stejným vydavatelstvím.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.