Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

V žádosti o dotaci na Čapí hnízdo byly nepravdivé údaje, napsal server

  12:55aktualizováno  13:04
Dotace na výstavbu Čapího hnízda na Benešovsku neměla být udělena. Žádost totiž obsahovala nepravdivé údaje. Uvedl to v pondělí server Neovlivni.cz, podle kterého šlo o podvod. Farmu vlastní Agrofert, který patří do svěřenských fondů ministra financí Andreje Babiše. Babiš novinářům sdělil, že k věci nemá co říct.

Farma Čapí Hnízdo u Olbramovic na Benešovsku | foto:  Michal Šula, MAFRA

Server Neovlivni.cz tvrdí, že má, stejně jako policie, kompletní dokumentaci ke kauze. Uvádí, že proti dotaci byli experti, které najal Středočeský kraj, jenž 50 milionů korun přidělil. Projekt podle odborníků nebyl ekonomicky životaschopný.

Další dokumenty podle serveru dokazují, že žádost o dotaci obsahovala nepravdivé údaje. Šlo třeba o dobu splácení bankovního úvěru, který měl pokrýt financování projektu. „Samotné uvedení nepravdivé doby splácení je přitom podle unijních i českých regulí důvodem, aby taková žádost o dotaci byla okamžitě zamítnuta. Stejně jako pochybnosti o ekonomické rentabilitě,“ napsal server.

Babiš (ANO) i Agrofert dlouhodobě odmítají, že by byl v dotačním případu porušen jakýkoli zákon. Babiš v pondělí řekl, že se jedná o bludy šířené bývalými novináři vydavatelství MAFRA, kteří z něj odešli poté, co se stal jeho vlastníkem. „Já k tomu nemám co říct,“ uvedl po tiskové konferenci na ministerstvu financí. Údajné nedostatky v dokumentech nechtěl komentovat, protože je nepodával. Autorka článku Sabina Slonková ale do MF DNES nastoupila jako šéfredaktorka poté, co Babiš MAFRU ovládl. Z vydavatelství po sedmi měsících odešla (více o odchodu Slonkové čtěte zde).

Kauzou Čapí hnízdo se zabývá policie, které končí lhůta pro ukončení vyšetřování na konci března. Okolnosti získání dotace prověřuje také Evropský úřad pro boj proti podvodům (OLAF).

Farma patřila do přelomu let 2007 a 2008 do Babišova Agrofertu. Poté změnila formu vlastnictví, a nebylo tak možné dohledat její majitele. Díky změně dosáhla na evropskou dotaci, kterou by jako firma z koncernu Agrofert podle všeho dostat nemohla. Po několika letech, kdy dodržovala dotační podmínku, se společnost vrátila mezi firmy Agrofertu. Babiš loni v březnu řekl, že v době získání dotace vlastnili farmu jeho dvě dospělé děti a bratr jeho partnerky (více z vysvětlení Babiše najdete zde).

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Umělá inteligence. Ilustrační snímek
Revoluce v umělé inteligenci může být pro lidstvo hrozbou, tvrdí expert

Až se lidstvo vypořádá se současnými hrozbami, bude muset překonat další existenční výzvu. Umělá inteligence, na které se v různých koutech světa pracuje, může...  celý článek

Pořadatelé šumperské hudební přehlídky Džemfest letos vsadili na propagaci...
Po plakátu ze Sexistického prasátečka láká festival heslem Volte dŽemana

Na propagaci parodující předvolební plakáty vsadili letos pořadatelé šumperské hudební přehlídky Džemfest, kterou bude místní dům kultury hostit ve druhé...  celý článek

Karel Srp
Zeman navrhl Srpa do rady ústavu pro studium totalit, posoudí to Senát

Miloš Zeman navrhl jako nového člena rady Ústavu pro studium totalitních režimů Karla Srpa, bývalého šéfa Jazzové sekce. Srpa chtěl v minulosti dostat do...  celý článek

Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?
Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?

Mnoho podobných jich je na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.