Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Bývalý ruský špion koupí vlivný britský deník a pokukuje po dalším

  14:24aktualizováno  14:24
Vstup ruského podnikatele Alexandra Lebeděva do ostrovních médií nejspíš bude řešit britská vláda. Bývalý velvyslanec Sovětského svazu v Praze a pracovník komunistické rozvědky za pár týdnů ovládne londýnský večerník Evening Standard a má zálusk také na deník The Independent.

Ruský miliardář Alexandr Lebeděv | foto: ČTK

Téměř dvě stě let vydával bulvární večerník Evening Standard Brit. Za několik týdnů už to bude Rus, navíc bývalý agent KGB Alexander Lebeděv. Pro Čechy to není neznámé jméno. Před revolucí a krátce po ní působil jako sovětský velvyslanec v Praze, loni v létě se vyjadřoval i ke stavbě amerického radaru v Brdech.

Nyní se jím podle všeho bude zabývat také britská vláda. Členům kabinetu Gordona Browna se totiž moc nezamlouvá, že by tento ruský miliardář měl mít vliv na obsah tradičních ostrovních médií pouze tři roky poté, co mezi Londýnem a Moskvou začala kvůli vraždě  Alexandera Litviněnka nová "studená válka". - čtěte Za vraždou bývalého agenta Litviněnka stál Kreml, uvedla BBC

Dosavadní vlastník listu lord Rothermer proti tomu podle agentury Bloomberg nic nenamítá. Večerník je už delší dobu ve ztrátě a bez Rusových peněz by zřejmě skončil.

Zasedne do redakční rady Gorbačov?

Jednání o prodeji většinového podílu nebyla jednoduchá, Rothemer oligarchu nejdřív odmítl.

"Četl jsem Evening Standard, když jsem působil na sovětské ambasádě v Londýně. Byly to výborné noviny se skvělými žurnalisty," vysvětlil Lebeděv záměr koupit 76 procent podílu ve večerníku. Důrazně odmítl spekulace, že by chtěl ovlivňovat redakci listu. "Mám zájem na obraně svobody a nezávislosti tisku," prohlásil.

Připustil ovšem, že by se v redakční radě mohl objevit bývalý sovětský prezident Michail Gorbačov, s kterým Lebeděv vlastní ruský opoziční list Novaja Gazeta. Pro něj psala zavražděná reportérka Anna Politkovská. - čtěte Za vraždu Politkovské byly vyplaceny dva miliony dolarů, zaznělo u soudu

Lebeděvovi patří také další opoziční deník Moskovskij Korrespondent. Ten však poté, co zveřejnil údajně nepravdivý článek o svatbě ruského premiéra Vladimira Putina, z trafik zmizel. - čtěte Ruský list napsal o Putinově svatbě. A přestal vycházet

Evening Standard prý bude mít na starosti Lebeděvův v Londýně usazený syn Jevgenij.

Bývalý ruský špion pokukuje i po další ikoně ostrovní žurnalistiky. Rád by získal vysoce respektovaný deník The Independent. Ten je na tom prý stejně bídně jako Evening Stardard - má nízké příjmy z inzerce a propouští zaměstnance.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Grafomotorička Martina Simonidesová.
Děti neumí správně psát, radši sedí před televizí, říká grafomotorička

Stovky dětí se učí nejen správně mluvit u logopeda, ale i správně psát a držet tužku v ruce u grafomotorika. „Třetina předškoláků by potřebovala intenzivně...  celý článek

Pavel Hrůza, unesený Čech z libyjského ropného vrtu Ghaní
Zpravodajci prověřují novou stopu v případu Čecha uneseného v Libyi

Čecha Pavla Hrůzu zajali džihádisté v Libyi před dvěma lety. Před tři čtvrtě rokem dostala společnost, pro kterou Hrůza pracoval jako manažer cateringu,...  celý článek

Vězně ve výkonu trestu ve věznici Oráčov na Rakovnicku v těchto dnech...
Vězni dostanou přidáno. Pár stovek jim nepomůže, mají statisícové dluhy

Pracující vězni mají od dubna příštího roku dostat přidáno. Stát věří, že díky tomu ubude těch, které hned po propuštění semelou staré dluhy a vrátí se proto...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.