Celkem radní vyřadili dvanáct chystaných změn. Prý nejsou peníze a městské části mají k projektům velké výhrady.
"Kvůli dopadům krize odkládají své plány někteří developeři, dalším důvodem je to, že chceme do návrhů zapracovat připomínky městských částí," zdůvodnil rozhodnutí radní Martin Langmajer (ODS), který má přípravu nového územního plánu na starosti. Úterní rozhodnutí se týká velkých developerských investic v celkové hodnotě stovek miliard korun.
Odložené projektyMasarykovo nádraží |
S plány na zastavění Masarykova nádraží nesouhlasila v jejich navrhované podobě ani Praha 1, ani osmá městská část.
"Chtěli jsme, aby se Karlín spojil s centrem města propojením Pernerovy a Opletalovy ulice, s čímž návrh nepočítal. Je dobře, že se projekt odloží a podrobněji zpracuje," nebyl s původní podobou přestavby nádraží spokojen starosta Prahy 8 Josef Nosek (ODS).
Odklad některých změn přivítali i opoziční zastupitelé. "Ukvapené zrušení Masarykova nádraží by mohlo negativně ovlivnit železniční dopravu v celé Praze," prohlásil zastupitel ČSSD Miroslav Poche.