Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Byla to poprava, říká redaktor Novy propuštěný za chrochtání

  19:04aktualizováno  19:04
Propuštěný reportér televize Nova Jiří Dlabaja si myslí, že za chrochtání na blogu si výpověď nezasloužil. "Dělal jsem pro Novu dvanáct let, nikdy jsem nedostal žádnou výtku," řekl Dlabaja iDNES.cz. Jeho bývalý šéf Martin Ondráček oponuje, že Dlabaja značně poškodil důvěryhodnost Televizních novin.

Jiří Dlabaja se v rozhovoru s iDNES.cz rozpovídal o výpovědi, kterou dostal kvůli videu zveřejném na svém blogu. Doteď nechápe, proč po dvanácti letech musel z Novy odejít.

"Když jsem si před 12 lety bral těhotnou manželku a byly zrovna povodně, Nova mě volala do práce. Šel jsem," vzpomíná Dlabaja.

Trest za chrochtající video, z něhož udělal bulvární deník Blesk aféru, si zasloužil, uznává Dlabaja. "Měli mi snížit plat, vytahat za uši. Mrzí mě, že to také odnesli kolegové."

Dnes už bývalý šéfreportér TV Nova prý tušil, že mu kauza zlomí vaz a přijde o práci. Dnes poprvé řekl, že už před půl rokem dostal zprávu o jakémsi člověku, který na něj sbíral kompromitující materiál. "Informoval jsem o tom svého šéfa a myslím, že to má souvislost," uvedl Dlabaja.

TV Nova propustila reportéra za "chrochtání" na blogu

Ředitel zpravodajství TV Nova Martin Ondráček to iDNES.cz potvrdil, ale identitu onoho sběrače prozradit nechtěl. "Nebudu vám to říkat, takových informací, jaké mi řekl Jura, se ke mně denně dostává deset, to není relevantní," řekl Martin Ondráček.

Dlabaja také odmítl, že by video vzniklo v jeho pracovní době. "Několikrát jsem se ptal, jestli jsou nějaká pravidla, co můžu zveřejnit na blogu. Nikdo mi nic nezakazoval. Rok tam píšu o zákulisí televize a bylo to v pořádku. Tuto výpověď nazývám popravou," řekl zklamaně Dlabaja.

Martin Ondráček ale jeho pochybení vidí velmi zřetelně a odděluje Dlabajovy předchozí články od chrochtacího videa. "Mám za to, že lidi, kteří ve videu hráli, a on se strašlivě dostali do konfliktu s filozofií této firmy. On poměrně hodně poškodil značku Televizních novin," vrátil se Ondráček k důvodu redaktorovy výpovědi.

"Já potřebuju reportéry, kteří jsou důvěryhodní a empatičtí. Nepotřebuju reportéry, o kterých má dva miliony osm set tisíc diváků pocit, že večer v půl osmé vysílají tu svou reportáž, a když to skončí, tak se tomu smějou a na konto té chřipky chrochtají. To nechci," dodal ředitel nováckých reportérů.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Absolventi medicíny nemohou nastoupit do ordinací, stát hledá nápravu

Stovka absolventů medicíny a zájemců o praktické lékařství nemůže pokračovat v dalším studiu. Znemožňuje jim to novela zákona o specializačním vzdělávání...  celý článek

Některé turistické stezky a cyklotrasy v Národním parku Šumava jsou po...
Šumavský park chce zakázat vstup do lesů. Na stezky padají stromy

Nevyrážejte do lesů kolem Nové Pece a Stožce, mnoho turistických tras je stejně neprůchodných. Takové varování vydal ráno Národní park Šumava. Silný vítr o...  celý článek

Europoslanec za KSČM Vladimír Remek, první československý kosmonaut, sleduje
Remek na konci roku opustí funkci velvyslance v Rusku

Český velvyslanec v Rusku Vladimír Remek k závěru roku skončí ve své funkci. V pondělí to potvrdilo ministerstvo zahraničí. Podle týdeníku Respekt Remek...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.