Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Byl jsem tam dřív než obyčejný lidi

  1:00aktualizováno  1:00
Paroubek jel o něco rychleji, než myslí, a že myslí dost rychle. Obé, rychlost vozu i myšlenky, má Paroubek umístěné za hranicí povoleného. Z myšlenek i rychlosti vozu Paroubka usvědčují novináři, kteří dosud nebyli u tiskové poroty. Tiskové poroty se Paroubkovi nepodařilo včas zřídit.

Audi Jiřího Paroubka | foto: David PortMF DNES

Teď to má. Obtížný hmyz ho sleduje, fotografuje, měří – a dává to do novin. Takto si svobodu slova nelze představovat – zejména proto, že zde je svoboda slova v rozporu s Paroubkovou svobodou rychlosti.

Státník frčící krajinou je pro společnost důležitější než nějaký novinářský šmoula. Paroubek poslal do redakce MFD zprávu SMS: Nemají důkazy, zažalujeme je. Vtip? Omyl?

Členové jeho družiny se mezitím sami přiznali. Jeden lže, druhý ne, tak se politika dělat nedá. Paroubek dělá odjakživa politiku silovou, drtí svět pěstí, bohužel má na rukou všelijaké okovy zákonů, ohledů, zábran – tu a tam na ně musí brát ohled.

Když normální auto s politikem porušuje dopravní předpisy, demokratický politik to hodí na řidiče. Ten je za to placen, řídí, je odpovědný – demokratický politik spal, četl, přemýšlel, piloval koncepce, cestu nesledoval. Tak to chodí u demokratů. Panský kočí je placen i za to, že takové lapálie bere na sebe.

U Paroubků má problém jiný rozměr. Z jedné strany Paroubek vyhrožuje soudy, zapírá, v hněvu si plete adresáty SMS zpráv, sní o náhlých porotních soudech na ty šmoky, včetně možná i autora tohoto posměšného pamfletu o jeho rychlosti. A říká: Nic nebylo, všichni lžete.

Na straně druhé jeho pravdomluvná kamarila se zupáckým tónem: A co má bejt! Šli jste nám po krku, tak jsme ujeli dvoustovkou. Je to kombinace nadutého zapírání s otevřenou nadutostí. Nic jsme neprovedli, vy darebáci, a pokud ano, nic se, vy darebáci, nestalo.

V podstatě jsou to hranice paroubkovské rychlé silové politiky. Expremiér má velké štěstí, že mu poměry nedovolují tu politiku plně rozvinout.

Bariéry demokracie ji drží v hranici směšnosti, trapnosti, v bezpečí před hranicí totalitářské zvůle drsného funkcionáře, kam by Paroubka jeho násilnické a hrubé pojetí politiky mohlo snadno postrčit.

Demokratické pořádky i ve své slabší podobě, jak je zatím známe u nás doma, působí blahodárně i na postavy, které o to vůbec nestojí. Nelze však přehlédnout, že chováním na silnici představuje Paroubkova parta český průměr – riskantní jízda, pohrdání dopravními značkami i pravidly.

Frajerství, agrese za volantem je česká norma. V jistém smyslu populistický politik je vždy v čele lidových nálad – Paroubek musí jet, jak jede, jinak si jeho lid řekne, co je to za bábovku, za nekňubu, že jede devadesát, že nekašle na předpisy? A nekňubu lid nevolí.

Riskantní a nezákonná jízda Paroubkova svatebního vozu je v naprostém souladu s jeho politikou. Rychlost, hrubost, síla, frajerství, vychloubání a zapírání a tvrdý tah na cíl – byl jsem tam o hodinu dřív než obyčejný lidi – má stejnou cenu jako Paroubkovo vychloubání – kdo má takové příjmy jako já, pánové? Kdo jede rychleji?

Na konci takové silové jízdy bývá často havárie – nikdo ji Paroubkovi nepřeje, protože je to též člověk – ale smutné české statistiky jsou neúprosné.

Zvyk, že auto je nebezpečí, že auto není terén prestiže a vynucování práva či výsad, nýbrž riskantní dopravní prostředek, a že život má větší cenu než ušetřená půlhodinka – to je zvyk, který Paroubek zakořeněn v mozku nemá. Vpředu je síla, hrubost, frajerství – vlastnosti politických prvorozenců. A politický prvorozenec je jako první zuby, musí ven.
Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Bývalého šéfa Akademie věd Jiřího Drahoše přišla na setkání s dobrovolníky ve...
Drahoš v námořnickém tričku děkoval za 78 321 podpisů pro boj o Hrad

„Vítejte všichni na palubě,“ přivítal Jiří Drahoš dobrovolníky, kteří sbírali podpisy, aby se mohl zúčastnit volby prezidenta. Nasbírali jich zatím 78 321. Aby...  celý článek

Uvnitř jednoho z krytů.
Chemička je plná nevyužívaných krytů, při havárii je dnes lepší zmizet

Součástí areálu Unipetrolu v Záluží u Litvínova je třináct krytů. Většina jich pochází z druhé světové války, kdy sloužily při náletech. Dva kryty přibyly pro...  celý článek

Ivan Hanuš obdržel v Pelhřimově certifikát.
Rekordní putování dopisu má pokračování, tentokrát přišel z Ruska e-mail

Příběh nejdéle doručované poštovní zásilky v České republice pokračuje. Ivanu Hanušovi se ozvala neteř ruské lékařky, která před více než 28 lety poslala jeho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.