Autobus typu Neoplan 122 s chybějícím kolem zastavili policisté na dálnici u Vídně. Do zprávy napsali, že se vůz těžko držel ve svém jízdním pruhu. Místo šesti kol si třínápravový vůz "vystačil" jen s pěti.
Šokující bylo podle nich i chování českého šoféra, který to považoval za normální. Pneumatika mu předtím praskla, a místo aby ji vyměnil, jen ji sundal a pokračoval v cestě. Přitom podle odborníků ohrozil životy pasažérů.
"Nebylo to podle předpisů, ale dělal jsem patnáct let mechanika a umím posoudit, jestli je něco nebezpečné. Největší chybu jsem udělal tím, že jsem tam to kolo nenasadil na prázdno, tak by si nikdo ničeho nevšiml," snažil se své chování vysvětlit v rozhovoru s MF DNES.
"Měl jsem možnost buď vyložit lidi na parkovišti a nechat je deset hodin čekat na náhradní spoj, nebo zkusit dojet do Brna," konstatoval řidič. Kolo prý vyměnit nešlo, zasekla se ložiska.
"Kolo se kvůli tření začalo zahřívat a doslova vybuchlo. Kdybychom tam nasadili rezervu, po chvíli by praskla i ta. Byl jsem si jistý, že cestující neohrozím," bránil se Klos.
Podle Klose ovšem s nouzovým řešením všech dvaapadesát cestujících souhlasilo. Za své počínání dostal od rakouské policie pokutu 3 000 eur, tedy v přepočtu přes 73 tisíc korun.