Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Bulvární novinář odposlouchával prince Charlese

  17:23aktualizováno  17:23
Velkou Británií hýbe rozsáhlý skandál s odposloucháváním. Je do něj zapleten Clive Goodman, novinář bulvárního deníku News of the World, který skončil ve vazbě. Na předním místě seznamu lidí, kterým žurnalista "napíchl" telefon, figuruje následník britského trůnu princ Charles.

Novinář podle policie odposlouchával hovory prince Charlese a jeho manželky Camilly. | foto: Reuters

Tři muže, podezřelé z odposlouchávání rozhovorů vedených z Clarence House, oficiální rezidence následníka trůnu Charlese, zatkla policie už v úterý.

Hlavní podezřelý Goodman stále zůstává ve vazbě. Jeden z jeho kompliců, kteří prý nejsou žurnalisté, byl propuštěn na kauci. Druhý je rovněž u výslechu. Pokud jim policie prokáže vinu, hrozí jim až dva roky vězení.

Scotland Yard údajně nevylučuje, že mezi dalšími možnými oběťmi odposlechů figurují i další příslušníci královské rodiny, fotbalisté, nejméně jeden poslanec a několik členů vlády, nikoliv však premiér Tony Blair. Policie zjišťuje, komu patřila další odposlouchávaná telefonní čísla.

Případem byla pověřena protiteroristická policie, neboť se týká příslušníků královské rodiny. Kriminalisté prohledali sídlo společnosti News International, která News of the World vydává.

Sedm měsíců vyšetřování
Na stopu policii přivedl již před sedmi měsíci personál Clarence House, který nabyl podezření, že telefony jsou "napíchnuté". Podle zdroje AFP však skupina stojící za odposlechy zachytila pouze to, co bylo na záznamníku mobilů některých zaměstnanců, ale žádné konkrétní hovory.

V paláci Clarence House žije během svých pobytů v Londýně Charles a jeho druhá manželka Camilla, vévodkyně z Cornwallu, která dříve nosila příjmení Parkerová-Bowlesová. Navštěvuje je tam řada významných hostů, včetně dalších členů královské rodiny a Charlesových synů z prvního manželství s Dianou, která tragicky zahynula v roce 1997.

Deník News of the World má náklad 3,47 milionu výtisků. Nejde o jeho první aféru s královskou rodinou. List již "nachytal" dvě princezny tak, že naaranžoval jejich setkání s falešnými šejky. Směšné nebo pro monarchii trapné výroky pak ocitoval. List také v roce 2002 odhalil, že Charlesův syn, princ Harry, kouří marihuanu. O dva roky později napsal, že Harry podváděl u maturity.

Pro britskou monarchii by odposlechy nebyly nic nového. V 90. letech minulého století propukly aféry zvané Squidgygate a Camillagate. Bulvární tisk tehdy získal odposlechy hovorů mezi Dianou a jejím milencem a mezi Charlesem a Camillou, když byla jeho milenkou.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Katalánská policie prohledává trosky domu v Alcanaru, kde teroristům zřejmě pod...
Od výbuchu plynu po řežbu v Cambrils. Teror v Katalánsku krok za krokem

Útok v Barceloně byl činem teroristické buňky mladíků s kořeny v Maroku. Z chronologie událostí vyplývá, že původně chtěli vraždit ve velkém pomocí plynových...  celý článek

„Náš pochod vpřed nic nezastaví!“ Severokorejská propaganda se vysmívá...
Celou Ameriku máme v dosahu. Kim nechal natisknout nové úderné plakáty

Zářivé barvy, dramatické výjevy a bombastická hesla. To jsou hlavní atributy severokorejské propagandy. Režim Kim Čong-una v atmosféře zjitřených vztahů se...  celý článek

Americký válečný křižník Indianapolis, který 30. července 1945 potopila...
Američané objevili vrak křižníku Indianapolis, který převážel atomovku

V Tichém oceánu byl nalezen vrak amerického křižníku Indianapolis, který 30. července 1945 potopila japonská ponorka. Šlo o poslední větší válečnou loď...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.