Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Bulvár magnáta Murdocha odposlouchával politiky a sportovce

  13:36aktualizováno  13:36
Británií hýbe odposlechový skandál. Reportéři bulvárního listu News of the World prý nechávali "napíchnout" telefony tisícům celebrit, politiků a sportovců. Deníku tehdy šéfoval Andy Coulson, nyní poradce šéfa konzervativců Davida Camerona. S odvoláním na policejní zdroje to napsal list The Guardian.

Mediální magnát Rupert Murdoch. | foto: Profimedia.cz

News of the World je součástí konglomerátu News International tiskového magnáta Ruperta Murdocha, kterému patří v Británii také list The Times a další bulvár The Sun. Podle The Guardian zaplatil News International třem postiženým osobám na milion liber v rámci mimosoudních vyjednání ve zjevné snaze vyhnout se publicitě.

The Guardian napsal, že novináři z News of the World využívali soukromých vyšetřovatelů, aby "se ilegálně dostali k hovorům z mobilních telefonů veřejně známých lidí a získali nezákonný přístup k důvěrným osobním výdajům, včetně daňových přiznání a bankovních účtů."

"Terčem soukromých vyšetřovatelů byli ministři, poslanci, herci a sportovní hvězdy," napsal The Guardian. Podle jednoho policejního zdroje šlo o dva až tři tisíce mobilů.

Fotografie Romana Bednáře na webu News of the World

List uvedl, že odposlechy se týkaly například bývalého místopředsedy vlády Johna Prescotta, bývalé ministryně kultury Tessy Jowellové, nynějšího londýnského starosty Borise Johnsona, herečky Gwyneth Paltrowové či modelky Elle MacPhersonové.

Reportéři tohoto bulváru před časem načapali českého fotbalistu Romana Bednáře při nákupu kokainu a marihuany. Záložník se hájil, že drogy pořizoval svému kamarádovi. - čtěte více o Bednářově maléru

Šéfredaktor nevyvrátil pochybnosti

Mluvčí News International uvedl, že "v této chvíli je nevhodné záležitost komentovat". Stejně tak se k aféře nevyjádřila policie.

V lednu 2007 byl na čtyři měsíce uvězněn reportér News of The World Clive Goodman za to, že opakovaně nechával odposlouchávat zaměstnance královské rodiny, a získával tak exkluzivní informace.

Coulson tehdy tvrdil, že o odposleších nic nevěděl, nicméně odstoupil z funkce šéfredaktora bulvárního deníku a stal se mediálním poradcem Davida Camerona. Jeho mluvčí uvedla, že šéf konzervativců nemá s nejnovější aférou problém, protože jde o období, kdy už Coulson v News of the World nebyl.

Coulson však byl pryč v době jen jednoho případu mimosoudního vyrovnání - s fotbalovým funkcionářem Gordonem Taylorem. The Guardian ovšem tvrdí, že praxe ilegálního získávání důvěrných informací byla v redakci bulváru běžně rozšířená už v době, kdy Coulson šéfredaktorem byl.

Aféra vyvolala i otázky, proč policie údajné odposlechy nevyšetřovala. The Guardian napsal, že v případě Gordona Taylora právníci News International přesvědčili soud, aby materiály případu po vyrovnání zapečetil.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Velkokapacitní vepřín na místě bývalého romského koncentračního táboru v Letech...
Prodej vepřína může zhatit malý akcionář, viní firmu z účelových machinací

Vláda v pondělí schválila odkup vepřína v Letech, kde stál za války tábor pro Romy. Do měsíce chtějí politici podepsat s majiteli smlouvu. Jeden z akcionářů...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Absolventi medicíny nemohou nastoupit do ordinací, stát hledá nápravu

Stovka absolventů medicíny a zájemců o praktické lékařství nemůže pokračovat v dalším studiu. Znemožňuje jim to novela zákona o specializačním vzdělávání...  celý článek

Některé turistické stezky a cyklotrasy v Národním parku Šumava jsou po...
Šumavský park chce zakázat vstup do lesů. Na stezky padají stromy

Nevyrážejte do lesů kolem Nové Pece a Stožce, mnoho turistických tras je stejně neprůchodných. Takové varování vydal ráno Národní park Šumava. Silný vítr o...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.