"Komunikace s pacienty, ochota poskytovat informace a otevřenost v jednání nemocnice s veřejností jsou základními znaky moderní nemocnice, která si váží svých pacientů," řekl k zavedení komiksů ředitel nemocnice Petr Zajíc.
Podle něj nestačí mít web, ale je potřeba pracovat s aktuálními trendy v komunikaci. "Nemocnice musí fungovat jako firma. Pokud nebude firma komunikovat s klienty a nebude se o ně starat, přijde o ně," uvedl důvody toho, proč nemocnice zkouší pro oslovení veřejnosti nový formát.
Podle mluvčího Martina Šalka bude komiks, který připravuje on sám, vycházet každý týden. Zatím je na facebookových stránkách nemocnice, v budoucnu ho možná pacienti dostanou i v papírové podobě.
Fotogalerie |
"Pokud by se seriál dobře rozjel, bylo by možné uvažovat o tom, že ho vydáme a nabídneme pacientům přímo v čekárnách, kde berou do ruky vše, co v nich vidí. Bude lepší, pokud budou číst námi zpracované informace než například informace realitních kanceláří," uvažuje Šalek, který sám sebe znázornil jako Spokes-mana (anglicky "mluvčí", pozn. red.), tedy parodii na komiksové hrdiny Spider-mana, Bat-mana či Iron-mana.
Nemocnice zatím vydala čtyři série komiksů ze života nemocnice. Popisují například to, proč se začalo řešit, zda se nemocnice stará o gorilí mládě, nebo kde se v areálu procházejí divočáci. Informují ale i o tom, kolik peněz zaplatí člověk za pobyt na záchytce, pokud to přežene s pitím.