Bude zabijácká bakterie léčit?

aktualizováno
-
Některé bakterie dokážou zabít jiné bakterie, a vědci pečlivě zkoumají, zda by se tato vlastnost nedala využít pro vytvoření nového léku. Tým vědců vedený Eefjianem Breukinkem z univerzity v nizozemském Utrechtu z tohoto pohledu zkoumá bakterie, které vytvářejí z mléka jogurt nebo sýr. Tyto mikroorganismy totiž do syrovátky nechtějí vpustit další mikroby. Výzkumníci zjistili, že bakterie k zabití soupeřících mikroorganismů používají speciální bílkovinu, jež nepříteli jednak naruší schopnost přijímat výživu, a navíc v něm ještě udělá díry, takže mikroorganismus zahyne. Zprávu o tom přinesl časopis Science a vyplývá z ní, že k případnému využití tohoto objevu v medicíně však povede ještě dlouhá cesta.

Donald Trump a jeho nejbližší spolupracovníci na snímku z 28. ledna 2017....