Požadavek britské Asociace učitelů a přednášejících vychází z výzkumů, které naznačují, že domácí úkoly nejsou účinné a že příliš mnoho úkolů má na žáky dokonce negativní dopad.
"Myslím si, že hodně domácích úkolů je plýtvání časem," řekla novinářům předsedkyně asociace Mary Boustedová. Děti, které nemají doma potřebné zázemí, podle ní navíc brzy přestanou domácí úkoly zvládat, a tím se dostávají do potíží.
Na prvním stupni by se tedy podle asociace měly úkoly zrušit úplně, na druhém stupni by jich žáci měli mít méně než doposud.
Mluvčí ministerstva školství uvedl, že ukládání domácích úkolů není povinné. Ministerstvo však doporučuje, aby žáci dostávali práci na doma hned od začátku školní docházky. Deseti- a jedenáctiletí žáci by podle směrnic měli nad úkoly strávit půl hodiny denně.
Některé britské školy se už ke zrušení domácích úkolů odhodlaly.