Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Hollande bude mít volné ruce, glosuje Británie francouzské volby

  15:35aktualizováno  15:35
Absolutní většina pro Hollandovy socialisty, úspěch mladé Marion Maréchalové-Le Penové, ale také propadák strany UMP bývalého prezidenta Sarkozyho a prohra bývalé prezidentské kandidátky Ségolene Royalové. Tato témata se nejčastěji objevují v reakcích britských novin na volby ve Francii.

Francouzský prezident François Hollande na zasedání Francouzské ekonomické a sociální rady (12. června 2012). | foto: AP

"Volby byly hlasitou podporou prorůstových opatření načrtnutých prezidentem Hollandem," píše na svém webu stanice BBC. Dodává také, že jde opět o zdůraznění trendu, kdy se lidé napříč Evropou odvracejí od politiky škrtů. Právě britský premiér David Cameron společně s německou kancléřkou Angelou Merkelovou prosazují přísná úsporná opatření jako lék na krizi.

Další zástupce ostrovního tisku, deník The Telegraph, na svých stránkách věnuje celý článek dvaadvacetileté Marion Maréchalové-Le Penové, úspěšné kandidátce ultrapravice. "Marion Le Penová se stala nejmladší francouzskou poslankyní v moderní historii," stojí v titulku.

Telegraph také zmiňuje, že oslavy lehce ztrpčoval fakt, že šéfka krajně pravicové Národní fronty Marine Le Penová, která je tetou mladé Marion, se do Národního shromáždění nedostala o pouhých sto deset hlasů. Zajímavá je reakce otce Marion: "Jedna má část je šťastná, ale druhá trpí," řekl Telegraphu.

Volná ruka pro Hollanda, ale i připomenutí "Twittergate"

The Independent se soustředí na úspěch strany Národní fronta. Připomíná, že strana, kterou zakládal Jean-Marie Le Pen, otec současné předsedkyně strany Marine a dědeček nejmladší členky dolní komory parlamentu Marion, které nesou shodné příjmení, uspěla naposledy v polovině osmdesátých let.

"Triumf Hollandových socialistů dává prezidentovi volnou ruku k implementaci anti-škrtacích opatření," píše titulek Daily Mailu. Článek se také zmiňuje o úspěchu Národní fronty, ale mimo jiné i o propadáku strany bývalého prezidenta Sarkozyho UMP. Ztráta skoro stovky křesel v dolní komoře parlamentu oproti situaci v době Sarkozyho prezidentského mandátu ukazuje přesun moci k levici.

Mimo jiné se Daily Mail, podobně jako většina zástupců britského zpravodajství, věnuje prohře bývalé prezidentské kandidátky Ségolene Royalové. Bývalá životní partnerka současného francouzského prezidenta neuspěla ve volbách v okrsku La Rochelle, což si přála i současná přítelkyně Hollanda Valerie Trierweilerová.

Ta ve svém příspěvku na sociální síti řekla, že by raději viděla v parlamentním křesle oponenta Royalové, ačkoliv právě prezident Hollande naopak podpořil Royalovou. Spojením názvu stránky a aféry Watergate pak vznikla "aféra Twittergate".

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Younes Abouyaaquoub, jeden z podezřelých z teroristického útoku v Barceloně
Řidič z Barcelony mohl prchnout do Francie, policie rozmístila zátarasy

Španělská policie stále pátrá po pachateli čtvrtečního útoku v Barceloně. V troskách domu v Alcanaru našla pozůstatky dvou lidí. Jeden z nich mohl být imám...  celý článek

Donald Trump a jeho nejbližší spolupracovníci na snímku z 28. ledna 2017....
Chaos v Bílém domě. Z Trumpova původního týmu zbyl jediný muž

Konec Steva Bannona ve funkci hlavního poradce Donalda Trumpa opět ukázal, že udržet si místo v Bílém domě není jen tak. Americký prezident se během necelých...  celý článek

„Náš pochod vpřed nic nezastaví!“ Severokorejská propaganda se vysmívá...
Celou Ameriku máme v dosahu. Kim nechal natisknout nové úderné plakáty

Zářivé barvy, dramatické výjevy a bombastická hesla. To jsou hlavní atributy severokorejské propagandy. Režim Kim Čong-una v atmosféře zjitřených vztahů se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.