Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Britský list seřadil největší lži o Iráku

  17:40aktualizováno  17:40
Britský deník The Independent sestavil s blížícím se termínem předání správy Iráku tamním lidem seznam největších lží, které konflikt v zemi provázely. List nezapomněl na sira Davida Kellyho, omluvu The New York Times ani údajné vztahy Saddáma Husajna s Muhammadem Attou.

Na netradiční kolekci možných chyb a výmyslů, kterou připravil The Independent, upozornil server Britské listy.

"A až Z války v Iráku a následného dění v zemi se zaměřením na dezinterpretaci, manipulaci a omyly," stojí v úvodu britského textu.

Deník seřadil celkem 24 nejznámějších lží či nepodložených tvrzení, která se v souvislosti s Irákem objevila.

Chybí důkazy o Attovi
Přehled otevírá i v Česku dobře známý Muhammad Atta. The Independent upozorňuje, že USA se nikdy nepodařilo dokázat, že Atta skutečně spolupracoval se Saddámem Husajnem, jak tvrdily před útokem.

Pod písmeno B list vložil duo Bush-Blair, kterému kvůli nepříznivému vývoji v Iráku klesly domácí preference. Na tom se podílel i člen irácké vládní rady Ahmed Šalabí, který je nyní obviněn, že koalici podával falešné informace.

Redaktoři Independentu si vzpomněli také na reportéra BBC Andrewa Gilligana a sira Davida Kellyho. První z nich přišel o místo, druhý si dokonce vzal život, a to kvůli kauze údajného manipulování informacemi britskou vládou.

Jestřábi si vymýšleli?
Pentagon jako P. Na toto místo postavil The Independent tzv. pentagonské jestřáby (amerického ministra obrany Donalda Rumsfelda, jeho náměstka Paula Wolfowitze a poradce Richarda Perla), kteří zatáhli svou zemi do války na základě falešných důvodů.

Do seznamu se dostaly také dva deníky. Jednak bulvární Daily Mirror, který uveřejnil nepravé fotografie mučení vězňů britskými vojáky, jednak americký list The New York Times, který se nedávno omluvil za to, že několikrát "naletěl" úředníkům Bushovy administrativy.

Jedním z abecedně posledních momentů jsou hrubé praktiky armády ve věznicích, které si Američané podle Independentu přivezli z trestnice na Guantanámu, dříve známe jako X-Ray Camp.

Poslední položka seznamu patří teroristovi Abú Zarkávímu, který byl údajně napojen na Saddáma, podobně jako Atta, ale nikomu se to dosud nepodařilo ověřit.

Originální článek The Independent si můžete přečíst ZDE

Autoři:


Trump ohrožuje světovou bezpečnost, řekl historik Lukeš v Rozstřelu



Hlavní zprávy

Další z rubriky

Torontský starosta Rob Ford se přiznal, že v minulosti kouřil crack.
ZÁPISNÍK: Naše česká Kanada. Jak starosta řádil, lhal a měl podporu

Škromach oceňoval konspirační teorie. Srovnání: česká politika a starosta Toronta, který kouří crack, lže a pije. Boj proti drogám selhal. To jsou témata...  celý článek

Nemůžete říci, že jste nebyli varováni, říká film Rolanda Emmericha 2012.
ZÁPISNÍK: Cože? Už zase krachuje západní civilizace?

Ministr byl na šrot, Zdeněk Škromach fotil "výborné koláčky", Okamuru s Bártou spojila kniha a Tokio volá "Banzai"! To jsou témata zápisníku "Minulý týden"...  celý článek

Titulní strana přílohy MF DNES Kavárna v nové podobě. 7. září 2013.
Příloha MF DNES Kavárna se vrací, vychází ve velkém formátu

Po prázdninové přestávce se vrací tradiční příloha Kavárna do sobotního vydání deníku MF DNES. Příloha zabývající se společností a myšlením vychází nově na...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.