Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Britskou královskou rodinu vydírali kvůli sexu a drogám

  13:35aktualizováno  18:13
Britský Scotland Yard vyšetřuje pokus o vydírání členů královské rodiny. Policie zatkla dva podezřelé, kterým podle britského tisku údajně k vydírání posloužila nahrávka sexuálních hrátek nejmenovaného představitele britské monarchie s jedním ze zaměstnanců dvora.

Údajní vyděrači chtěli chtěli za kompromitující nahrávku padesát tisíc liber, což je v přepočtu asi 1,9 milionu korun. Ilustrační foto | foto: Reuters

Údajní vyděrači chtěli chtěli za nahrávku padesát tisíc liber, což je v přepočtu asi 1,9 milionu korun.

Britské nedělníky píší o "orálním sexuálním aktu" jednoho z členů královské rodiny. Podle listu Sunday Times vyděrači údajně tvrdili i to, že mají důkaz, že zaměstnanec zásoboval člena dvora kokainem.

Stanice BBC ale dnes na svých internetových stránkách uvedla, že podle jejích informací se nejedná o vysoce postaveného nebo veřejnosti známého člena královské rodiny.

Britský tisk nicméně píše, že jde o první známý případ vydírání dvora za více než sto let. V roce 1891 zaplatil princ Albert Victor, syn pozdějšího krále Edvarda VII., dvěma prostitutkám dvě stě liber, aby od nich dostal zpět kompromitující dopisy, které jim v poblouznění napsal.

Tentokrát však vyděrači žádné peníze nedostali. Vydíraný člen monarchie, jehož jméno nelze podle listu z právních důvodů zveřejnit, se obrátil na policii a ta oba zatkla při tajné operaci 11. září v londýnském hotelu.

Informační embargo
Případ prý začal počátkem srpna, kdy do Buckinghamského paláce zatelefonoval muž, který prohlásil, že má zmíněné citlivé videonahrávky, na kterých je prý vidět i to, jak někdo ze dvora šňupe kokain.

Za uvedenou částku chtěl prodat jak nahrávku, tak obálku s královskou pečetí, ve které prý zbytky kokainu jsou. Vyjádření Buckinghamského paláce se podle agentury AP nepodařilo získat.

Londýnská policie bez dalšího upřesnění sdělila jen to, že dva muži ve věku třiceti a čtyřiceti let byli 13. září u londýnského soudu obžalováni z vydírání a soud rozhodl, že zůstanou ve vazbě až do přelíčení 20. prosince.

Agentura DPA podotkla, že soud uvalil na případ informační embargo, podle něhož je nepřípustné zveřejňovat pikantní podrobnosti procesu, nebo identitu vydíraného člena královské rodiny.

"Britští reportéři ale v neobvyklém příkazu k utajení vidí spíše výzvu, než omezení," podotkla DPA. Právníci různých médií prý zkoumají, zda lze proti zákazu postupovat právně, aby reportéři mohli přece jen informovat ze soudní síně.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Prolomit mlčení. Miliony příběhů o sexuálním násilí zaplavily internet

Během několika dní se na sociálních sítích zapojily miliony žen, ale i mužů do kampaně, jež odhaluje děsivý rozsah sexuálního násilí a obtěžování ve...  celý článek

Severokorejský diktátor Kim Čong-un v zajetí nadšeného davu v Pchjongajngu (12....
S novými sankcemi nepřežije KLDR ani rok, tvrdí severokorejský úředník

Nové americké sankce vůči Severní Koreji jsou tak tvrdé, že to země zřejmě nepřežije, tvrdí Ri Jong-ho, který jako vysoce postavený úředník vozil třicet let...  celý článek

Severokorejský vůdce Kim Čong-un na inspekci dělostřelecké jednotky (27. dubna...
Kim se vrhl na digitální loupeže. V pozoru musí být i české banky

Ještě před několika lety tajné služby nepovažovaly severokorejské hackery za vážnější hrozbu. Dnes kybernetičtí záškodníci ve službách Kim Čong-una útočí na...  celý článek

AUTO JAROV, s.r.o.
PRODEJCE OJETÝCH VOZIDEL

AUTO JAROV, s.r.o.
Praha
nabízený plat: 25 000 - 45 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.