Reklama na italskou zmrzlinu Antonio Federici se objevila letos v britských magazínech The Lady a Grazia. Ukazuje jeptišku v pozdní fázi těhotenství, jak lžičkou ujídá z kelímku sladkou pochoutku a říká: "Neposkvrněně počatá. Zmrzlina je naše víra."
Deset čtenářů si okamžitě oficiálně stěžovalo, že reklama uráží křesťany, speciálně ty, kteří praktikují katolicismus. Úřad, který v Británii dohlíží na reklamu, ji teď zakázal s tím, že zesměšňuje víru římských katolíků.
Federici chystá pro papeže novou reklamu
Antonio Federici se brání, že myšlenka početí evokuje vznik jeho zmrzliny a slovo náboženství má zase navodit silný vztah k jeho produktu. Se svými argumenty ale neuspěl a magazín The Lady, který dostal osm stížností, už slíbil, že nikdy nic podobného neotiskne.
Reklama Antonia Federiciho nevyvolala kontroverze poprvé. Loni v červenci úřady zakázaly reklamu, na které se kněží a jeptiška téměř políbili. Firma se ale nedá odradit a další podobnou inzercí chce přivítat papeže, který zítra dorazí do britské metropole.
Nové plakáty by se podle BBC měly objevit v okolí Westminsterského opatství, které hlava římsko-katolické církve navštíví v pátek, v nejbližších dnech. Co na nich bude, Federici nechce prozradit.