Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Britové zakázali reklamu, která občany nabádala k špehování sousedů

  15:10aktualizováno  15:10
Britský úřad pro dohled nad reklamou zakázal protiteroristickou reklamu v rozhlasu. Vyzývala lidi ke sledování sousedů, kteří se chovají podezřele tím, že platí v hotovosti, s nikým se nebaví a na oknech mají stažené závěsy. Reklamu si nechala vyhotovit britská policie.
Britští policisté. Ilustrační foto

Britští policisté. Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Britští samotáři a excentrici si můžou oddechnout. Vyhýbání se sousedům a permanentně zatažené závěsy jim možná nezaručí mnoho přátel, teď je však nikdo nebude považovat za teroristy.

Rozhlasová reklama v Británii nabádala posluchače k nahlášení podezřelých sousedů na protiteroristickou policejní linku. Jejich ohlášením se mělo zabránit dalším možným teroristickým útokům na britské půdě.

Regulační úřad své rozhodnutí zdůvodnil obavou, že reklama by mohla urazit občany, kteří by si mysleli, že je zaměřená proti nim.

Obětí se kvůli neshodám může stát každý

Reklama je založená na každodenních příkladech: "Muž na konci vaší ulice se moc nebaví se svými sousedy, protože vyhledává samotu. Platí hotově, protože nemá kreditní kartu, a závěsy má zatažené, protože má okna vedle autobusové zastávky. Možná to nic neznamená, ale když se to sečte, může to ve vás vzbudit podezření".

Hned po odvysílaní přišlo do redakce rádia osmnáct stížností. "Považují za urážející, aby se udávali lidé, kteří nedělají nic nezákonného. Obětí se může stát někdo, komu se jiná osoba chce mstít," stěžoval si jeden z posluchačů.

Prvky chování z minulých případů

Regulační úřad zakázal úplné vysílání kontroverzního spotu a britská metropolitní policie se za něj veřejnosti omluvila. "Cílem naší kampaně bylo upozornit veřejnost na specifické způsoby chování, které jsme v minulosti pokaždé identifikovali při předkládání důkazů ve všech našich případech odsouzených teroristů," stojí v policejním prohlášení.

Úřad pro kontrolu reklamy ale povolil vysílání jiného spotu, který podle deníku The Guardian začíná slovy: "Muž, který sedí o dva stoly dál u vás v práci, se dívá na letecké záběry měst, protože má v plánu se přestěhovat. Má pronajaté tři sklepy, které jsou plné věcí jeho matky, protože se nemůže přinutit je vyhodit. Za letenku platí hotově, ale důvodem může být jen a jen jeho nenucená povaha".

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Finští policisté útočníka, který v Turku pobodal deset lidí, postřelili do nohy...
Policie vyslechla Maročana, kterého podezírá z útoku ve finském Turku

Finští policisté v neděli v nemocnici vyslechli postřeleného osmnáctiletého Maročana, který je podezřelý ze spáchání pátečního útoku ve městě Turku....  celý článek

Policie uzavřela v Marseille místo, kde auto najelo do autobusových zastávek...
V Marseille naboural vůz do zastávek. Jeden člověk zemřel, řidiče zatkli

V jihofrancouzském městě Marseille naboural vůz do dvou autobusových zastávek ve dvou různých čtvrtích. Jedna žena při nárazu zemřela a jeden muž vyvázl se...  celý článek

Ikonická hodinová věž v Londýně Big Ben na příští čtyři roky utichne.
Big Ben si odbil svoji poslední hodinu, čeká ho čtyřletá rekonstrukce

Známá hodinová věž v Londýně se v pondělí po poledni naposledy rozezněla před čtyřletou odstávkou z důvodu plánované rekonstrukce. Kromě odpojení zvonu se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.