Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Britové zadrželi kvůli skandálu s odposlechy někdejší šéfku bulváru

  14:58aktualizováno  23:43
Britská policie zadržela Rebeku Brooksovou, spolupracovnici australského magnáta Ruperta Murdocha a někdejší šéfku bulvárního plátku News of the World. Zatčení rusovlásky souvisí s vyšetřováním odposlechů a podplácení policie, kterého se prý týdeník dlouhodobě dopouštěl.

Britská novinářka Rebekah Brooksová | foto: AP

Rebekah Brooksová byla zadržena v Londýně, oznámila britská televizní stanice Sky News, která taky patří do stáje australského mediálního magnáta Ruperta Murdocha. Scotland Yard uvedl, že "žena byla zadržena pro podezření z podílu na zachycování komunikace a na korupci".

Murdochova chráněnka s pověstí pletichářky

Rebekah Brooksová rezignovala

Podle BBC byla Brooksová po dvanácti hodinách propuštěna z vazby na kauci. Je to desátý člověk, který byl v souvislosti se skandálem zadržen. Proti nikomu z nich zatím nebylo vzneseno formální obvinění.

Její mluvčí pak oznámil, že Brooksová šla na policejní stanici z vlastní vůle, protože tam měla domluvenou schůzku, aby "pomohla policii ve vyšetřování". "Byla to předem domluvená schůzka," řekl mluvčí David Wilson. Dodal, že Brooksová neměla tušení, že tam jde jen proto, aby byla zatčena.

Kauza nelegálních odposlechů v oblíbeném nedělníku News of the World trvá už několik let. Před několika týdny však skandál v ostrovním království rozdmýchala nová zjištění.

Bulvár se údajně neštítil slídit i v rodinách vojáků, kteří padli v Afghánistánu, a odposlouchával i pozůstalé po obětech  londýnských útoků z roku 2005. Úplné znechucení veřejnosti však vyvolal tím, že se údajně dostal k mobilu zavražděné školačky Milly Dowlerové (více zde).

Úspěšná Brooksová s výraznými rusými vlasy byla dlouholetou spolupracovnicí australského magnáta, v News Corporation strávila celkem 22 let. Do čela nejčtenějšího týdeníku Spojeného království se postavila v roce 2000. Bylo jí teprve 32 let, a stala se tak nejmladší šéfredaktorkou v Británii.

O tři roky později převzala vedení dalšího Murdochova bulváru The Sun a pak stanula v čele společnosti News International, která zastřešuje celou britskou část Murdochovy mediální říše. Z této funkce pod tlakem událostí ve čtvrtek odstoupila. Vydávání News of the World Murdoch kvůli skandálu zastavil minulou neděli.

Murdoch i Brooksová před parlamentní komisí

Třiačtyřicetiletá novinářka by měla v úterý spolu s Murdochem a jeho synem Jamesem vypovídat před parlamentní komisí, která skandál vyšetřuje.

Murdoch o víkendu formou inzerátů v britských listech požádal veřejnost o prominutí chybných kroků svých podřízených a slíbil spolupráci s vyšetřovateli. Praktiky jeho sdělovacích prostředků jsou předmětem vyšetřování i ve Spojených státech a v Austrálii.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

(ilustrační snímek)
Hasiči zachránili selata, vděčná farmářka jim je namlela do klobás

Půl roku po záchraně osmnácti selátek a dvou sviní z plamenů se hasiči z anglického hrabství Wiltshire dočkali odměny. Vděčná farmářka je obdarovala klobásami...  celý článek

Bouře a silný vítr v Hongkongu (23.8.2017)
Vymlácené mrakodrapy, zaplavené ulice. Hongkong zasáhl tajfun Hato

Nejméně tři mrtvé a 84 zraněných si vyžádal mohutný tajfun Hato, který ve středu zasáhl Hongkong, Macao a okolní oblasti. V Hongkongu bylo zrušeno na 450 letů...  celý článek

Poničený americký torpédoborec John S. McCain po srážce s obchodní lodí...
Američané zbavili velení viceadmirála, kterému se vybouraly dvě lodě

Velitel americké sedmé flotily viceadmirál Joseph Aucoin byl zbaven funkce. Oznámilo to americké námořnictvo s tím, že armáda ztratila důvěru v jeho velitelské...  celý článek

Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?
Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?

Mnoho podobných jich je na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.