Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Británii rozdělila pře, zda vysílat v televizi reklamu na potraty

  13:59aktualizováno  13:59
Ještě se ani neobjevil v televizi a už budí ve Spojeném království velký rozruch. Třicetisekundový spot, který upozorňuje ženy ve středním věku na možnost potratu, chápou mnozí jako nevhodnou reklamu na potraty. Podle organizace, která spot zaplatila, ale o žádnou reklamu nejde. Jde jen o radu, kam se obrátit.
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Půlminutový spot mezinárodní kliniky reprodukční medicíny a gynekologie Marie Stopes International, který se na britském Channel 4 objeví v pondělí deset minut po desáté hodině dopolední, je zacílený na ženy ve středním věku, které neplánovaně otěhotní.

Má je nenápadně upozornit na možnost interrupce, podle průzkumů společnosti YouGov totiž celých 42 procent ze vzorku dvou tisíc dospělých respondentů netuší, na koho se v takovém případě obrátit.

KRITIZOVANÝ SPOT

V krátké sekvenci se údajně o samotném zákroku nehovoří.

Ve spotu zazní otázka "Zpozdila se?" - míněno perioda - a pak už se objeví záběr na telefonní číslo organizace.

Kampaň kliniky, která funguje jako charitativní organizace, takže se jí podařilo obejít zákon pro televizní a rozhlasové vysílání, jenž jinak podobné reklamy soukromým a výdělečným firmám zakazuje, ale pobouřila řadu církevních spolků i běžných Britů.

"Televize je pro takovou věc zkrátka nevhodným médiem," domnívá se Mike Judge z Křesťanského institutu. A přidávají se k němu další kritici, podle nichž není možné udělat reklamu na potrat, jako by šlo o mýdlo nebo auto. A to i když klinika na zákrocích finančně nikterak nevydělává.

Potraty jsou legální už čtyřicet let. Přestaňme to tajit

Naopak marketingová ředitelka zmíněné organizace, která s kampaní v televizi i novinách počítá až do konce června, odvysílání spotu hájí.

"Myslíme si, že je správné upozornit na téma přerušení těhotenství. Je to legální už čtyřicet let, přičemž ho podstoupí jedna žena ze tří do pětačtyřiceti let," citoval Julii Douglasovou z kliniky britský list The Daily Telegraph.

"Utajování ničemu nepomůže," dodala s tím, že horká linka organizace v loňském roce zaznamenala přes 350 tisíc telefonátů, přičemž samotný zákrok byl vykonán v 65 tisíci případech. Ne všichni jdou na potrat, jde hlavně o upozornění, že něco takového existuje, míní Douglasová.

A její slova potvrzuje i mluvčí komise pro vysílání reklam v televizi a rádiu (BCAP), který listu řekl, že "rozdíl je v tom, že oni nabízí radu ohledně potratů, nikoli jejich prodej".

Komerční reklamy na možnost umělého přerušení těhotenství jsou v Británii zakázány. V loňském roce BCAP uvažovala o zrušení zákona, což ale na veřejnosti vyvolalo velikou kritiku, takže komise návrh stáhla. I tak se ale týká pouze firem a organizací, které by na interrupčních zákrocích vydělávaly.

Autor:


Témata: Horká linka




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Bouře a silný vítr v Hongkongu (23.8.2017)
Vymlácené mrakodrapy, zaplavené ulice. Hongkong zasáhl tajfun Hato

Nejméně tři mrtvé a 84 zraněných si vyžádal mohutný tajfun Hato, který ve středu zasáhl Hongkong, Macao a okolní oblasti. V Hongkongu bylo zrušeno na 450 letů...  celý článek

Na předměstí indického města Bombaj se potulují modří psi. Za neobvyklou barvu...
Psi v Indii zmodrali. Může za to průmyslový odpad vypouštěný do řeky

Na předměstí indického města Bombaj se objevili modří psi. Poté, co byl případ nahlášen výboru pro kontrolu znečištění, se ukázalo, že za změnu barvy jejich...  celý článek

Samota za polárním kruhem. Existuje silnější poetika?
Čech se přiznal, že za polárním kruhem ubodal svou přítelkyni z Británie

Šestatřicetiletý český občan, kterého loni v prosinci finští kriminalisté obvinili z vraždy jeho britské přítelkyně, se k usmrcení ženy přiznal. Informoval o...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.