Na britského premiéra Davida Camerona a ministra financí George Osborna čekalo v úterním vydání deníku The Times nemilé překvapení. Na straně dvacet se totiž objevila netradiční celostránková reklama ve formě otevřeného dopisu adresovaného právě jim. Jak se takový dopis na stránky prestižního deníku dostal? Jednoduše.
Jeden ze zklamaných voličů Konzervativní a unionistické strany se totiž rozhodl zakoupit reklamní prostor v novinách za téměř 17 tisíc liber (asi 518 tisíc korun) a na tuto stránku pak umístil svůj dopis, který by jinak složitě posílal přímo do sídla vlády. Navíc by neměl jistotu, zda si ho některý z adresátů vůbec přečte, píše server telegraph.co.uk.
Tajemný pisatel se na konci textu podepsal jen jako Martin a sám sebe popsal jako oddaného voliče konzervativců. Ne náhodou tak celý dopis nadepsal následujícími slovy: "Vždy jsem volil Konzervativní stranu - ale pro tohle?"
Současné vládě v textu mimo jiné vytýká to, že se obklopují zástupem zaměstnanců, kteří je ve výsledku odtrhávají od reality a problémů obyčejných lidí. Nezůstal však u pouhých stížností a sám navrhl několik bodů, jak zemi vyvézt z problémů. Navrhuje například redukci počtu státních úředníků nebo omezení kapitálových výdajů, které nemají naději na budoucí zhodnocení.
V závěru se pak překvapivě opírá také do minulé vlády Tonyho Blaira, která podle Martinových slov "dostala Británii do bahna, ve kterém se nyní nachází".
Redakce deníku The Times potvrdila, že reklamu si objednal jeden jediný člověk a nejedná se tedy, vzhledem k uvedené kritice Blaira, o cílenou antikampaň Labouristické strany.