Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Brit zaplatil půl milionu za dopis v The Times, chtěl vyčinit politikům

  13:24aktualizováno  13:24
Někteří na politiku nadávají u piva, jiní si z peněz na tekutý chléb našetří na celostránkovou reklamu v britském deníku The Times a vládcům státu to vytmaví hezky veřejně. Přesně to udělal jeden z britských voličů tamních konzervativců. Nepřišel však jen s kritikou, politikům nabídl i několik konstruktivních nápadů, jak zemi vyvést z krize.

George Osborne a David Cameron si mohli přímo na stránkách deníku The Times přečíst dopis od jednoho ze svých voličů. | foto: Profimedia.cz

Na britského premiéra Davida Camerona a ministra financí George Osborna čekalo v úterním vydání deníku The Times nemilé překvapení. Na straně dvacet se totiž objevila netradiční celostránková reklama ve formě otevřeného dopisu adresovaného právě jim. Jak se takový dopis na stránky prestižního deníku dostal? Jednoduše.

Jeden ze zklamaných voličů Konzervativní a unionistické strany se totiž rozhodl zakoupit reklamní prostor v novinách za téměř 17 tisíc liber (asi 518 tisíc korun) a na tuto stránku pak umístil svůj dopis, který by jinak složitě posílal přímo do sídla vlády. Navíc by neměl jistotu, zda si ho některý z adresátů vůbec přečte, píše server telegraph.co.uk.

Tajemný pisatel se na konci textu podepsal jen jako Martin a sám sebe popsal jako oddaného voliče konzervativců. Ne náhodou tak celý dopis nadepsal následujícími slovy: "Vždy jsem volil Konzervativní stranu - ale pro tohle?"

Současné vládě v textu mimo jiné vytýká to, že se obklopují zástupem zaměstnanců, kteří je ve výsledku odtrhávají od reality a problémů obyčejných lidí. Nezůstal však u pouhých stížností a sám navrhl několik bodů, jak zemi vyvézt z problémů. Navrhuje například redukci počtu státních úředníků nebo omezení kapitálových výdajů, které nemají naději na budoucí zhodnocení.

V závěru se pak překvapivě opírá také do minulé vlády Tonyho Blaira, která podle Martinových slov "dostala Británii do bahna, ve kterém se nyní nachází".

Redakce deníku The Times potvrdila, že reklamu si objednal jeden jediný člověk a nejedná se tedy, vzhledem k uvedené kritice Blaira, o cílenou antikampaň Labouristické strany.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.