"Zabezpečovací zařízení vypadlo asi na dvaceti kilometrech, částečně se ho podařilo zprovoznit před polednem, například ve stanici Olomouc hlavní nádraží," řekl iDNES.cz mluvčí Českých drah Ondřej Kubala.
Podle něj problémy začaly před půlnocí, jak bouřka postupovala, vypadávalo jedno zabezpečovací zařízení za druhým. Nefungovala signalizace na přejezdech ani některá návěstidla.
"Jsou tam i vyhořelé součástky a podobně," řekl k rozsahu škod. Na odstranění závady pracovaly desítky lidí.
"U rychlíků i osobních vlaků se bavíme o zpoždění v průměru šedesát až sedmdesát minut," popsal před polednem Kubala dopady pro cestující. Nákladní doprava na trati byla zastavena.
Po dobu poruchy dostávali strojvůdci pokyny písemně ve stanicích a přes vysílačky. "Před přejezdy musí vlaky jet krokem a houkat, což je výrazně brzdí," popsal mluvčí.
Před půl druhou odpoledne se závady podařilo odstranit. "Průjezdu olomouckým uzlem už nic nebrání," konstatoval Kubala.
Přesto dodal, že zejména dálkové vlaky se ještě nějakou dobu budou zpožďovat, průtahy by ale měly být stále menší. Před 16. hodinou hlásil čtenář iDNES.cz, že rychlíky mají v Olomouci zhruba půlhodinové zpoždění.
Noční bouřka v Olomouckém kraji zaměstnala také hasiče. Především na Prostějovsku hasiči pomáhali lidem se zatopenými sklepy. Bouřka zatopila také severočeské Litoměřice. - více zde