"Tudy jsem chodil na vlak přes 30 let," vzpomíná Marián Václavík. Vypadalo to, že mu dojetím dokonce zvlhly oči. Je jedním z lidí, které demolice přilákala a kteří si v sobotu dopoledne konec kdysi slavné stavby fotili a natáčeli.
Za minulého režimu právě od nádraží vycházel průvod na 1. máje. Po mostě jely alegorické vozy, po lávce kráčely davy horníků a dalších pracujících směrem do centra města. Po revoluci sloužila výhradně pěším a cyklistům, i to už ale brzy skončí.
"Technický stav mostů je už velmi špatný. Z bezpečnostních důvodů se vedení města rozhodlo je zbourat a postavit nové," uvedla mluvčí mosteckého magistrátu Alena Sedláčková.
Provoz pod lávkou bude částečně obnoven v pondělí
Demolice začala v sobotu před sedmou ráno a pokračovat bude až do nedělního večera. Do té doby se strhne most i část lávky, zbytek zůstane, aby se po ní auta i chodci dostali na nádraží.
Pak se budou ukrajovat okraje a bourat pilíře. Na jaře příštího roku, kdy už bude stát hned vedle nový most, se strhne i zbytek lávky a vybuduje nová.
Most bude mít místo tří pruhů jen dva, lávka se zúží z 27 metrů na sedm, polovina bude pro chodce, polovina pro cyklisty, uprostřed bude pás s lampami. Celá stavba vyjde na 31 milionů korun.
Kvůli demolici je až do nedělního večera zcela uzavřena doprava na frekventované silnici pod bouranými mosty. Od pondělí bude částečně zprovozněna a uzavře se opět na krátkou dobu až příští rok při strhávání zbytku lávky.