Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Most u nádraží v Mostě šel k zemi, na jaře se strhne zbytek

  15:53aktualizováno  15:53
V sobotu se do mostu i lávky před halou mosteckého nádraží zahryzly bagry. Stavby vyrostly v polovině 70. let a například mohutná lávka pro chodce a cyklisty byla široká skoro 30 metrů, aby pojala i masívní prvomájové průvody. Stavby nahradí nové: střídmější ale moderní.

Bourání mostu u hlavního nádraží v Mostě. | foto: Ondřej BičištěMAFRA

"Tudy jsem chodil na vlak přes 30 let," vzpomíná Marián Václavík. Vypadalo to, že mu dojetím dokonce zvlhly oči. Je jedním z lidí, které demolice přilákala a kteří si v sobotu dopoledne konec kdysi slavné stavby fotili a natáčeli.

Fotogalerie

Za minulého režimu právě od nádraží vycházel průvod na 1. máje. Po mostě jely alegorické vozy, po lávce kráčely davy horníků a dalších pracujících směrem do centra města. Po revoluci sloužila výhradně pěším a cyklistům, i to už ale brzy skončí.

"Technický stav mostů je už velmi špatný. Z bezpečnostních důvodů se vedení města rozhodlo je zbourat a postavit nové," uvedla mluvčí mosteckého magistrátu Alena Sedláčková.

Provoz pod lávkou bude částečně obnoven v pondělí

Demolice začala v sobotu před sedmou ráno a pokračovat bude až do nedělního večera. Do té doby se strhne most i část lávky, zbytek zůstane, aby se po ní auta i chodci dostali na nádraží.

Pak se budou ukrajovat okraje a bourat pilíře. Na jaře příštího roku, kdy už bude stát hned vedle nový most, se strhne i zbytek lávky a vybuduje nová.

Most bude mít místo tří pruhů jen dva, lávka se zúží z 27 metrů na sedm, polovina bude pro chodce, polovina pro cyklisty, uprostřed bude pás s lampami. Celá stavba vyjde na 31 milionů korun.

Kvůli demolici je až do nedělního večera zcela uzavřena doprava na frekventované silnici pod bouranými mosty. Od pondělí bude částečně zprovozněna a uzavře se opět na krátkou dobu až příští rok při strhávání zbytku lávky.



Témata: Most, Ústecký kraj


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.