Starosta Šeberova Jiří Ritt projekt důrazně hájí. Podle něj je návrh na zástavbu území o rozloze osmdesáti hektarů kvalitní. "Nebude se zde stavět jenom hypermarket, ale vznikl by zde komplex Oáza včetně parku s rozlohou šestnáct hektarů," zdůraznil Ritt.
Šeberovští by tak podle plánu získali také cyklistické stezky, dětská a sportovní hřiště, komplex restaurací a krytý plavecký bazén. "V novém areálu najde práci asi dva tisíce lidí," řekl starosta Ritt.
Šeberovská radnice zveřejnila výsledek průzkumu veřejného mínění, který v říjnu provedla agentura Sociofond. Podle ní z tří set náhodně vybraných respondentů z Jižního města, Újezdu a Šeberova jich devadesát procent souhlasí s výstavbou komplexu Oáza.
Nové centrum podporují pražští zastupitelé Unie svobody. Šéf poslaneckého klubu Michael Hvížďala to zdůvodnil přepracováním původního návrhu. Oceňuje, že velikost hypermarketu se proti původním předpokladům snížila o čtvrtinu. "Líbí se mi, že by zde byl větší park, než jsou Riegrovy sady. Každý projekt by měl dostat šanci, nelze bezdůvodně preferovat Jižní město," dodal.
Výstavba není zcela proti mysli ani primátoru Janu Kaslovi (ODS). Ten ale upozorňuje na zásadní problém. Autoři projektu nevyřešili dopravu k centru. "Výjezd z dálnice u Šeberova nelze použít. Vždyť tam každý pátek bývají obrovské zácpy," tvrdí primátor Kasl.
Tato vážná chyba také způsobila zamítnutí komplexu radou. "Jinak je nynější návrh rozumným kompromisem. Po dořešení dopravy by se něm dalo uvažovat," podotkl primátor.
Proti Oáze a ostatním hypermarketům nic nenamítá předseda zastupitelského klubu ODS Petr Bratský. K okolí Prahy prý patří. Proti centru však brojí městské části, které leží v jeho blízkosti. Nelíbí se ani zastupitelům ČSSD a KDU-ČSL.
S umístěním hypermarketu nesouhlasí zastupitelé městské části Prahy 11. Starosta Petr Jirava vidí nebezpečí v zhoršení dopravy na Jižním městě. "Už tak přecpané komunikace by dostaly ránu v podobě dalších tisíců aut. Nechceme nikoho diskriminovat, ale projekt hypermarketů na Chodově je připraven lépe."
Úhlavním nepřítelem šeberovského areálu je starosta městské části Křeslice Antonín Zápotocký. Příjezdová silnice k centru by prý umožnila výstavbu pražského okruhu v krátké variantě v těsné blízkosti hustě osídleného Jižního města.
Hypermarkety by také způsobily u Šeberova dvojnásobný nárůst dopravy na osmnáct tisíc automobilů denně, což Zápotocký dokládá průzkumem ateliéru DUK.
Tomu však oponuje starosta Ritt. "Podle hodnocení, které máme z Ústavu dopravního inženýrství by k Tescu jezdilo za den asi třináct tisíc aut," řekl.
Starosta Zápotocký dále namítá, že doprava se neúměrně zvýší i v Křeslicích: "Tisíce dalších vozů by zničily životní prostředí v naší obci."
Zamítavý postoj městských částí ovlivnil i sociální demokraty. "Respektujeme jejich názor, a proto budeme hlasovat proti Tescu," řekl šéf klubu zastupitelů Petr Hulínský.