Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

ČSSD musí zlepšit marketing, říká Sobotka. Chovanec chce mluvit o „sešupu“

  11:49aktualizováno  15:11
Za slabým výsledkem ČSSD v krajských a senátních volbách je ztráta důvěry lidí v tradiční strany a vytrácení konfliktu mezi pravicí a levicí. Premiér Bohuslav Sobotka to píše ve zprávě delegátům pátečního sjezdu sociální demokracie. Podle něj musí strana před dalšími volbami zlepšit svoje marketingové dovednosti. Místopředseda strany Milan Chovanec chystá na sjezdu vyvrátit hysterii o nezastavitelném „sešupu“ strany.

Premiér Bohuslav Sobotka oznamuje změny ve svém kabinetu. Skončit má ministr zdravotnictví Svatopluk Němeček a ministr pro lidská práva Jiří Dienstbier (11. listopadu 2016) | foto:  Petr Topič, MAFRA

Sobotka konstatuje, že vítězem voleb byli koaliční partneři ČSSD. V regionálních bylo nejúspěšnější ANO, senátní ovládli lidovci. „Úspěch vládních uskupení nasvědčuje, že vládní politika byla spíše faktorem přispívajícím k voličské podpoře než jejího oslabení,“ stojí ve zprávě. ČSSD lze podle Sobotky ve vládě sotva považovat za méně úspěšnou ve srovnání s ANO a KDU-ČSL, faktory neúspěchu proto vidí jinde.

Výsledky voleb v Evropě podle zprávy ukazují na oslabování tradičních stran na úkor uskupení, která vyvolávají očekávání zásadnějších politických změn. V českém případě je tímto subjektem ANO, uvádí Sobotka. Další problém vidí ve vytrácení pravolevého konfliktu. „Z toho těží často nové politické subjekty, které však od něj ještě více odvádějí pozornost,“ píše.

Hnutí ANO, které dominuje průzkumům veřejného mínění, zjevně stále těží z obrazu nové strany, uvádí Sobotka. A z lepších marketingových dovedností i se zapojením vlastních mediálních kapacit (předsedy ANO) Andreje Babiše. ANO si přisvojuje zásluhy ostatních partnerů, napsal premiér. „Zatímco ČSSD ve vládě pracuje, fakticky ji udržuje pohromadě a určuje její agendu, hnutí ANO úspěchy vlády prodává voličům,“ míní.

Vyšší šance ve volbách podle něj zaručí to, pokud se podaří odstranit nedostatky v marketingu. ČSSD by měla aktivně představovat své priority. Loňskou výměnu ministrů pro lidská práva Jiřího Dienstbiera a zdravotnictví Svatopluka Němečka vysvětluje právě tím, že si přeje lépe prezentovat jejich citlivou agendu. „V komunikaci těchto témat jsem cítil slabiny, které by mohly negativně komplikovat postoje veřejnosti k ČSSD,“ píše. Oba ministři podle něj jinak pracovali svědomitě.

Sobotka upozorňuje na to, že ČSSD po volbách do Sněmovny zapomněla, že na kampaň musí v podstatě hned navazovat další. „Tím, že s hnutím ANO vládneme, přestali jsme ho v řadě situací pojímat jako hlavního politického soupeře, zatímco on nás takto pojímat nepřestal,“ uvádí ve zprávě. Pracovat chce na lepší podobě kampaní či otevření strany veřejnosti.

Chovanec: Není pravda, že „sešup“ nelze zastavit

První místopředseda ČSSD Milan Chovanec pak plánuje v pátek na sjezdu v Brně varovat stranické kolegy před hysterií, že volební „sešup“, který zažila ČSSD v krajských volbách, bude pokračovat i v letošních sněmovních volbách. Neexistuje podle něj přímá úměra mezi neúspěchem v krajských volbách 2016 a výsledkem letošních celostátních voleb. Za prohrou v krajských volbách nevidí vládní politiku.

Varovat chce Chovanec, který bude svou funkci obhajovat v souboji s dlouhodobým kritikem vedení ČSSD Jeronýmem Tejcem, také před vynášením vnitrostranických diskusí před kamery.

„Současná vláda přinesla po sedmi letech neoliberálních experimentů mnohem klidnější období a daleko pozitivnější náladu pro většinu populace České republiky. Nejsme do sebe zahleděnou skupinou snílků,“ uvádí Chovanec ve zprávě sjezdu. Připomíná, že koaliční vláda byla a je pro sociální demokraty sňatkem z rozumu, přičemž hnutí ANO využije jakoukoli možnost k získání politických bodů na úkor ČSSD.

„Nevsugerujme si, že jako politická strana pádíme na tobogánu směrem dolů a tento sešup nelze zastavit,“ stojí ve zprávě. Jako protiváhu marketinkové zdatnosti hnutí ANO dává dlouhou historii ČSSD a její širokou členskou základnu.

Po krajských volbách podle Chovance uvnitř ČSSD zavládla nervozita. „Kdo je ve stresu, dělá chyby a my jsme bohužel několik měsíců po volbách tak trochu v křeči byli a možná ještě trochu jsme,“ napsal. K vzedmuté atmosféře podle něj přispěla i média spekulující o „fiktivním probíhajícím mocenském boji uvnitř ČSSD“.

Polemiky do života politické strany podle Chovance patří. „Jsou kořením naší práce, avšak nehádejme se prosím v médiích, či dokonce před zraky kamer. Nic dobrého to nepřináší a voliče tím nepřitáhneme, ba naopak,“ uzavírá Chovanec.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Polomy na Šumavě v okolí Nové Pece. Na snímku je silnice do Jeleních Vrchů.
Zákaz vstupu do lesů na Šumavě posvětili úředníci, může jít o život

Do známých turistických lokalit v okolí Nové Pece, Stožce ale i Horní Plané je od úterý zakázáno vstupovat. Lesy jsou nebezpečné kvůli sobotní bouřce, která v...  celý článek

Farář Kazimierz Plachta v ruinách shořelého dřevěného kostela Božího těla v...
Farář z vypáleného kostela poslal obviněným dopis. Odpouštím vám, píše

Dopis plný duchovního odpuštění a naděje do budoucnosti poslal farář zničeného kostelíku v Gutech na Třinecku dvěma mladým mužům, kteří jsou ze zapálení...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Ministerstvo změnilo podmínky pro mladé lékaře, mohou se hlásit do programu

Ministerstvo zdravotnictví v úterý změnilo podmínky pro letošní absolventy lékařských fakult, kteří nemohli pokračovat v dalším specializačním vzdělávání. Nově...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.