Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Boeing problémy neměl, vypověděl pilot

  15:27aktualizováno  15:27
Jihokorejské úřady pokračují v pátrání po příčinách pádu čínského boeingu. Vyšetřovatelé vyslechli pilota, který katastrofu přežil. Na palubě stroje, který narazil za mlhy do kopce u města Pusanu, bylo 166 lidí. Z nich podle posledních zpráv 119 přišlo o život, 38 přežilo a po devíti se pátrá. Pilot vypověděl, že při letu nebyly se strojem žádné problémy.

"Vypověděl, že nepociťoval, že by se s letounem dělo něco zvláštního," uvedli vyšetřovatelé.

Dvaatřicetiletý pilot podle vyšetřovatelů letos přistával čtyřikrát nebo pětkrát. Ani jednou však na pusanském mezinárodním letišti. Podle jihokorejských úřadů je havárie jeho chyba.

Jihokorejské ministerstvo dopravy oznámilo, že už má záznam hovorů vedených z pilotní kabiny.

Zranění jsou většinou ve vážném stavu
Letadlo, které směřovalo z Pekingu do druhého největšího jihokorejského města Pusan, havarovalo při přistávání kvůli silnému dešti a mlze.

Ti, kteří byli z trosek zachráněni, jsou většinou ve vážném zdravotním stavu. "Usoudili jsme, že v poškozeném vraku nejsou žádná další těla, ani lidé, kteří přežili. Rozšiřujeme pátrání na ty, kteří mohli být odmrštěni daleko od místa nehody," uvedl představitel jihokorejského ministerstva vnitra.
 
Podle místních úřadů bude ke zjištění totožnosti některých těl zapotřebí testů DNA, protože jsou zohavena k nepoznání.

Na místo nehody odletěl už v pondělí tým čínských vyšetřovatelů a představitelů vzdušné bezpečnosti. Později se k nim připojí jihokorejští a američtí odborníci, kteří budou společně havárii vyšetřovat.

PONDĚLÍ
Boeing narazil do vrchu
Boeing 767-200 společnosti Air China, který startoval z Pekingu se 155 cestujícími a 11člennou posádkou na palubě, zmizel kolem 11:00 místního času (4:00 SELČ) z radaru nedaleko pusanského letiště.

Podle představitelů korejského letectva narazil stroj na letu číslo 129 do obytné budovy. Svědci tragédie však tvrdí, že letadlo v mlze narazilo do vrchu nad městem a na zemi nebyl nikdo zraněn.

Společnost Air China uvedla, že ze 155 cestujících bylo 135 Jihokorejců, vesměs obchodníků vracejících se z pobytu v Číně, 19 Číňanů a jeden Uzbek.

Na místě neštěstí byla již nalezena jedna "černá skřínka" ze dvou se záznamy posledních minut letu, od nich vyšetřovatelé očekávají informace o příčinách neštěstí.

Ucítila jsem jen závrať, říká cestující
Zatím není známo, co bylo přesně příčinou tragédie, viditelnost však v době neštěstí snižovala hustá mlha a déšť.

"Ucítila jsem v letadle závrať, sklonila jsem hlavu, ale nevěděla, co se děje. Vůbec nic jsem neslyšela," popsala v nemocnici televizi YTN karastrofu jedna z cestujících, která přežila.

Podle jihokorejských úřadů se stroj zřítil, když se pokoušel o druhé přistání. Kvůli špatnému počasí byla již dříve zrušena řada letů do jihokorejské metropole Soulu.

Přestože letadlo spadlo prakticky už v obytné zóně, nebyly zatím hlášeny žádné oběti kromě pasažérů letadla. Na palubě bylo podle agentury Reuters 150 cestujících a 11 členů posádky.

Vedení společnosti Boeing v Číně prohlásilo, že stroj, který se zřítil v Jižní Koreji, létal od roku 1985. "Jsme připraveni pomoci při pátrání po příčinách," prohlásil jeden z šéfů čínského Boeingu. Stroj měl za 17 let nalétáno 39 541 letových hodin. Letecké společnosti tvrdí, že Boeing typu 767-200 může létat 25 až 30 let.

Boeing měl letět na Soul
Společnost Air China uvedla, že 80-90 procent cestujících byli Jihokorejci vracející se z dovolené v Číně. Čínská státní televize hlásí, že letadlo mělo původně přistát v Soulu. Kvůli počasí však letělo na Pusan.   

Šlo vůbec o první tragédii státem vlastněné společnosti Air China, pro níž Peking hledá strategického partnera.

Největší letecká neštěstí za posledních pět let 


8. ledna 1996 - Při havárii nákladního letadla typu Antonov-32 v zairské Kinshase zahynulo na 350 lidí.

6. února 1996 - U břehů Dominikánské republiky havarovalo turecké dopravní letadlo Boeing-757 letící z Puerto Plata do Frankfurtu nad Mohanem. Zahynulo všech 189 lidí na palubě.

17. července 1996 - Krátce po startu z Kennedyho letiště v  New Yorku explodoval Boeing-747 americké společnosti TWA a  nedaleko Long Islandu se zřítil do oceánu. Zahynulo 230 osob.

7. listopadu 1996 - Pád letounu Boeing-727 nigerijské letecké  společnosti ADC na cestě do Lagosu nepřežilo 151 osob.

12. listopadu 1996 - Srážka letadla Boeing-747 saúdskoarabských aerolinií a kazašského Iljušinu-76 nad Indií si  vyžádala životy 349 lidí.

6. srpna 1997 - Na americkém tichomořském ostrově Guam se zřítil jihokorejský letoun Boeing 747-300 s 254 lidmi na palubě,  z nichž 26 katastrofu přežilo.

26. září 1997 - Při havárii indonéského dopravního letadla Airbus A-300 u Medanu na severu indonéského ostrova Sumatra  zahynulo všech 222 cestujících a 12 členů posádky.

16. února 1998 - Při přistání v metropoli Tchaj-wanu Tchaj-peji spadl Airbus A300-600. Náraz do několika budov a následný výbuch si vyžádal 203 mrtvých, z toho 196 v letadle.

2. září 1998 - U břehů Kanady se zřítil do moře letoun švýcarské společnosti Swissair s 215 cestujícími a 14 členy posádky. Neštěstí nikdo nepřežil.

31. října 1999 - Boeing-767 egyptské společnosti Egypt Air s 217 lidmi na palubě na trase New York-Káhira se zřítil do moře u  pobřeží amerického státu Massachusetts.

30. ledna 2000 - U Pobřeží slonoviny se zřítil do moře Airbus-310 keňských aerolinií. Letadlo se 179 cestujícími na palubě letělo z Abidžanu do nigerijského Lagosu.

25. července 2000 - Pád letounu Concorde u Paříže nepřežilo  113 osob včetně čtyř osob, které zahynuly při pádu letadla na  hotel ve městě Gonesse.

23. srpna 2000 - Letadlo Airbus A-320 společnosti Gulf Air se 135 cestujícími a osmi členy posádky se zřítilo do Perského zálivu poblíž Bahrajnu. Neštěstí nikdo nepřežil.

3. července 2001 - Ruské letadlo TU-154 se zřítilo u sibiřského města Irkutsk; zahynulo všech 145 lidí.

11. září 2001 - Teroristé unesli čtyři letadla společností American Airlines a United Airlines. První dva stroje zničily mrakodrapy Světového obchodního střediska v New Yorku, třetí narazil do budovy Pentagonu ve Washingtonu. Čtvrtý letoun se zřítil nedaleko Pittsburghu. Ve čtyřech letadlech zahynulo 265 lidí a dalších přibližně 3000 osob zemřelo v troskách budov.

4. října 2001 - Letadlo Tu-154 ruské letecké společnosti, se 78 lidmi na palubě, se na trase z Tel Avivu do Novorossijsku zřítilo do Černého moře. Letadlo bylo nedopatřením sestřeleno
cvičnou raketou při ukrajinském vojenském cvičení.

8. října 2001 - Při havárii letadla MD-87 skandinávské společnosti SAS na milánském letišti zemřelo 118 lidí.

12. listopadu 2001 - Airbus A-300 společnosti American Airlines s 260 lidmi na palubě letící z New Yorku do Dominikánské republiky se po startu zřítil v newyorské rezidenční čtvrti Rockaway Beach. Při havárii zahynulo dalších pět lidí na zemi.

12. února 2002 - Íránské letadlo Tupolev-154 se na lince Teherán-Chorramábád zřítilo při přistávacím manévru; zahynulo všich 119 osob na palubě.

15. dubna 2002 - Havárii čínského letadla se 166 osobami na palubě, které se zřítilo nedaleko jihokorejského města Pusan, zahynulo nejméně 100 lidí.

Záchranáři pátrají v troskách čínského dopravního letadla Boeing 767, které zřejmě kvůli mlze a silnému dešti havarovalo se 166 lidmi na palubě nedaleko letiště Kimhae u jihokorejského města Pusan. Zřícení přežilo nejméně 54 lidí (15. dubna 2002).

Záchranáři pátrají v troskách čínského dopravního letadla Boeing 767, které zřejmě kvůli mlze a silnému dešti havarovalo se 166 lidmi na palubě nedaleko letiště Kimhae u jihokorejského města Pusan. Zřícení přežilo nejméně 54 lidí (15. dubna 2002).

Záchranáři pokračují v prohledávání trosek boeingu, který narazil do vrchu u jihokorejského Pusanu. Podle agentury Reuters tragédii přežilo 54 lidí. Na palubě bylo 155 cestujících a 11 členů posádky. Zatím se podařilo najít jen tři mrtvé, ale podle oficiálních zdrojů většina lidí nemohla přežít (15. dubna 2002).

Stále více cestujících čínského Boingu 767 má štěstí v neštěstí. Po čtyřech hodinách od nárazu letadla do vrchu u jihokorejského Pusanu našli záchranáři už 39 lidí, kteří katastrofu přežili. Na palubě bylo dohromady 166 lidí (15. dubna 2002).

Stále více cestujících čínského Boingu 767 má štěstí v neštěstí. Po čtyřech hodinách od nárazu letadla do vrchu u jihokorejského Pusanu našli záchranáři už 39 lidí, kteří katastrofu přežili. Na palubě bylo dohromady 166 lidí (15. dubna 2002).

Stále více cestujících čínského Boingu 767 má štěstí v neštěstí. Po čtyřech hodinách od nárazu letadla do vrchu u jihokorejského Pusanu našli záchranáři už 39 lidí, kteří katastrofu přežili. Na palubě bylo dohromady 166 lidí (15. dubna 2002).

Stále více cestujících čínského Boingu 767 má štěstí v neštěstí. Po čtyřech hodinách od nárazu letadla do vrchu u jihokorejského Pusanu našli záchranáři už 39 lidí, kteří katastrofu přežili. Na palubě bylo dohromady 166 lidí (15. dubna 2002).

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Šéf hnutí ANO Andrej Babiš na předvolebním mítinku v Praze (28. září 2017)
Američané si lámou hlavu: Vydá se Babiš po volbách Orbánovou cestou?

Andrej Babiš se nápadně podobá Donaldu Trumpovi a výsledek parlamentních voleb naznačí, jestli se Česko zařadí po bok Polska a Maďarska, čímž by se evropská...  celý článek

Barcelona: Demonstrace proti zásahu španělské policie během referendu o...
Katalánská vláda nesdělí Madridu, zda opravdu vyhlásila samostatnost

Katalánský regionální kabinet ve stanovené lhůtě neupřesní, zda vyhlásil, či nevyhlásil samostatnost autonomního Katalánska, jak požaduje španělská ústřední...  celý článek

Na 3,3 milionu dětí v Jemenu trpí podvýživou.
Saúdská armáda blokuje jemenské přístavy. Zemí se šíří cholera a hlad

Situace ve válkou sužovaném Jemenu v posledních měsících eskaluje. V zemi chybí jídlo i základní léky. Velkou měrou k tomu přispívá blokáda Saúdské Arábie,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.