Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Trestání řidičů se zpřísní. Při nehodě se pokuta zdvojnásobí, navrhuje Ťok

  0:35aktualizováno  0:35
Ministr dopravy Dan Ťok hodlá zavést nový princip určování pokut za dopravní přestupky. Pokud řidič při spáchání přestupku způsobí nehodu, sazba za pokutu se zdvojnásobí. Strop u „dvojnásobných“ pokut je pak 100 tisíc korun, výrazně víc, než bylo v dosud zveřejněných materiálech. Dnes je nejvyšší možná pokuta 50 tisíc.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Daniel Beran, MAFRA

„Nikdo není povinen překračovat zákon,“ komentoval ministr Ťok námitky, že některé pokuty mohou být likvidační.

Do zákona se najednou dostaly i věci, o kterých se roky jenom diskutovalo, například určitá předzvěst „řidičáku na zkoušku“. Čerstvý majitel řidičáku (nemusí to být jen mladý řidič) má v prvních dvou letech praxe jen šest bodů, po kterých už se vyboduje - nikoli tedy dvanáct.

Měnit se bude i doba, na kterou bude možné odebrat řidičský průkaz - až na čtyři roky. A přísně se bude trestat i to, když řidič při změně směru nepoužije „blinkr“.

Nových věcí je v návrhu tolik, že trestání přestupků v dopravě po deseti letech zásadně změní.

Porota třiceti dopravních odborníků z policie, autoškol či krajských úřadů zákon ve středu víceméně podpořila, i když někteří z nich měli dílčí připomínky.

Sepsaný návrh nepůjde hned do vlády, jak je zvykem, ale několik měsíců bude ministerstvo přijímat připomínky, a to i od veřejnosti prostřednictvím internetu.

Ťok: Štve mě telefonování za volantem

O chystaném zpřísnění bodového systému hovořil ministr dopravy Dan Ťok také v Kauze dne rádia Impuls. I zde se bránil námitkám, že chce řidiče ožebračit vyššími pokutami.

„Nikdo za našich řidičů není nucen k tomu, aby jezdil v rozporu s předpisy. Takže, jestliže někdo říká, že pokuty jsou likvidační, nikdo ho nenutí k tomu, aby ty přestupky dělal,“ řekl Ťok.

Sám uvedl, že za velký problém považuj, když řidič telefonuje za jízdy. „To je jeden z velkých nešvarů,“ dodal ministr.



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.