Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Blokáda v Chotěbuzi pokračuje

  17:33aktualizováno  17:33
Ani pozdě odpoledne nepřineslo žádný výsledek jednání se zástupci především polských řidičů kamionů, kteří v neděli ráno zablokovali v obou směrech česko-polský hraniční přechod v Chotěbuzi na Karvinsku. Řidiči žádají záruky rychlejšího odbavování. Nedostatky vidí především u českých celníků.

Hraniční přechod v Chotěbuzi zajišťuje více než sedmdesát procent provozu kamionů na hranici s Polskem. Měsíčně jím projede přes kolem dvaceti tisíc vozů.

"Stále jednáme. Vyšli jsme stávkujícím vstříc, sepsali jsme sedm bodů, které jsme schopni pro urychlení odbavování udělat," uvedl šéf oblastního celního úřadu v Chotěbuzi Petr Vlček.

Společně s ředitelem Celního ředitelství Ostrava Vlastimilem Panáčkem, ředitelem severomoravské policie Radimem Pražákem, šéfem okresní policie Karlem Heran, šéfem severomoravské cizinecké policie Janem Husárem, karvinským přednostou a dalšími lidmi zasedl s řidiči k jednomu stolu v pondělí po desáté hodině dopoledne. Jednání pokračovala ještě v šestnáct třicet.

"Už jsme si snad začali rozumět. Teď si ještě musí vyjasnit postoje řidiči mezi sebou," uvedl Petr Vlček.

Řidiči kamionů jsou na přechodu od pátku
Zarostlé nemyté tváře, červené oči a kruhy pod očima svědčí o tom, že stávkující polští řidiči kamionů už jsou na cestách příliš dlouho. Jen na česko-polské hranici v Chotěbuzi jsou mnozí od páteční noci. Ve velkém, asi sto padesátihlavém hloučku před celnicí stále znovu nadávají na české celníky a dodávají si odvahu, aby v blokádě hraničního přechodu vytrvali.

"Chceme pouze to, aby čeští celníci pracovali. Je to nejhorší hraniční přechod, jaký známe," říká jeden z řidičů Jan Milek z Katovic. Ostatní přikyvují. "Tempo změní pouze za úplatek," tvrdí jiní. "Já také nechápu, proč tady nemohou dát několik suchých záchodů," stěžuje si mladý Slovák. Další nadává, že za každé umytí rukou na jediné toaletě v okolí musí platit pět korun. Sloužící celníci nečinně postávají opodál. Čekají, jak dopadnou jednání řidičů s jejich šéfy.

Jeden prázdný kamion je otevřený. Z několika beden si muži berou čerstvé housky a uzeniny. Chodí mezi celnicí a mezi svými vozy. Kontrolují náklad. "Vezu hroznové víno z Itálie," říká jeden řidič zdrceně. Ve čtyřech pruzích se táhne asi dvoukilometrová kolona kamionů a za obcí Chotěbuz pokračuje asi pět kilometrů dlouhá řada. Řidiči postávají u cesty. Někteří odpojují přívěsy.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vladimir Putin během tradičního poselství v Kremlu (1. prosince 2016)
Kreml oslaví sté výročí bolševické revoluce rozsáhlou amnestií

V Rusku bude vyhlášena nová velká amnestie, kterou Kreml chystá k listopadovému stému výročí bolševické revoluce. Napsal to ruský zpravodajský server Znak a...  celý článek

Slovenský ministr školství Peter Plavčan
Slovenský ministr školství po aféře s dotacemi odstoupil z funkce

Slovenský ministr školství Peter Plavčan odstoupil po aféře s podezřením na netransparentní rozdělování dotací z evropských fondů z funkce. K výměně ho ve...  celý článek

Léky proti bolesti na bázi opioidů v lékárně v Ohiu (20. června 2017)
Amerika, národ narkomanů. Epidemii opioidů zažehly farmaceutické firmy

Opiáty ročně zabijí ve Spojených státech stejný počet lidí jako střelné zbraně či dopravní nehody. Problém dospěl tak daleko, že prezident Donald Trump se...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.