Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Blesk a Aha! zřejmě skončí u jednoho majitele

  18:16aktualizováno  6. září 11:44
Bulvární deníky Blesk a Aha! zřejmě budou mít stejného majitele. Vydavatelství Ringier, které Blesk vydává, by rádo do svého portfolia získalo i svou největší konkurenci. Cena, za kterou by měl Ringier Aha! získat, nejspíš přesáhne čtvrt miliardy, míní experti.
Oba nejprodávanější bulvární deníky bude nejspíš vydávat společnost Ringier.

Oba nejprodávanější bulvární deníky bude nejspíš vydávat společnost Ringier. | foto: iDNES.cz

Koupit konkurenci je vždy citlivá záležitost. Nejvyšší vedení švýcarské společnosti Ringier proto informaci o koupi Aha! nechtělo potvrdit.

Logiku ale zákulisní zpráva má. Každý podnikatel se rozhlíží, jak svou firmu posunout dál, pozvednout ji. A deník Aha!, přestože vychází už tři roky a Blesku zdaleka nešlape na paty, jak by si jeho vedení představovalo, pro švýcarský mediální kolos konkurencí je.

"Aha operuje v segmentu bulváru, konkurence to tedy nepochybně je," řekl iDNES.cz zdroj z Ringieru. "To ale neznamená, že k realizaci obchodu opravdu dojde," doplnil zdroj, který si přeje zůstat v anonymitě.

Za loňský rok se jeho prodaný náklad pohyboval pod sto tisíc kusů. Blesk v průměru prodal 476 892 výtisků. I tak ale Aha! Blesku vezme poměrně zajímavé množství čtenářů.

Aha! vlastní nevyzpytatelný obchodník s realitami
Cena, o které se spekuluje, se pohybuje kolem 250 milionů korun. "Tato částka vydavateli sotva pokryje náklady, které do Aha! vložil," míní expert na média Daniel Köppl. Sumu přijatelnou pro obě strany si ovšem tipnout netroufá.

Podnikatel Sebastian Pawlowski byl ve středu podle tvrzení jeho asistentky v zahraničí. Vyjádřil se až dnes krátce před polednem: "Je pravděpodobnější je, že Ebika s.r.o. převezme Ringier ČR a.s., než že by Ringier převzal Ebiku," sdělil iDNES.cz.

Další jeho firmou, která působí na mediálním trhu, je MediaCop vydávající časopis Týden a Instinkt a provozující server Tyden.cz, kam přešla většina redaktorů ze zaniklého Nedělního světa.

Pawlowského kroky nelze podle oslovených odborníků přesně odhadnout. Jeho aktivity v mediální sféře jsou více méně okrajové.

"Média jsou pro něj zábava," říká Köppl. Svou podnikatelskou pozornost Pawlowski upíná k obchodování s nemovitostmi, patří mu například Škodův palác v pražské Jungmannově ulici, kde sídlí část pražského magistrátu. - více zde

Podle Köppla by plánovanému obchodu mohla stát v cestě finanční situace skupiny Ringier. "Nejsou na tom nejlépe," tvrdí šéfredaktor magazínu Marketing a média (MaM).

Ondřej Höppner, expert na bulvární média a bývalý šéfredaktor časopisu Spy, si ovšem myslí, že k obchodu přece jenom dojde.

"Ringier bude mít dva tituly a na trhu bude ještě třetí, tedy Šíp. Kdyby nebylo Šípu, Ringier by Aha! koupil a zavřel, podobně jako to udělal v roce 1996 v případě deníku Expres," uvedl Höppner na svém blogu.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Stavitel Antonín Zavada v ruinách shořelého dřevěného kostela Božího těla v...
Pojišťovna za zničený kostel vyplatí 20 milionů a pomůže s dalšími náklady

Pojišťovna v případě vypáleného kostela v Třinci-Gutech uhradí zřejmě 20 milionů za zničenou stavbu, i náklady spojené s odstraněním trosek, úklidem požářiště...  celý článek

Ústavní soud v Brně nařídil obnovení případu, ve kterém byl odsouzen muž ke...
I ve vazbě má žena po porodu zůstat s dítětem, nakázal Ústavní soud

Ústavní soud předběžným opatřením zasáhl ve prospěch ženy, která ve vazbě porodila a nemohla s dítětem zůstat. Soud nařídil Vězeňské službě, aby přestala...  celý článek

Budoucí podoba nového kulturního centra.
Šestiletý spor skončil, radnice v Lanškrouně zaplatí firmě čtyři miliony

Na dlouhých šest let se protáhl spor mezi městem Lanškroun a společností Gurman S, který se týkal plánovaného odkupu Společenského domu. Zastupitelstvo muselo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.