Při přistání stroje, který řídil zkušební pilot Aera Vodochody Vladislav Kvarda, nebyl nikdo zraněn, jen se poškodila záď letounu.
Ředitel pro strategické plánování a vnější vztahy Aera Adam Straňák potvrdil, že nový letoun měl být součástí letošní dodávky české armádě.
L-159 nemá problémy poprvé
Prezident Aera Petr Hora před měsícem přiznal, že první letouny L-159, kterými má být přezbrojeno české vojenské letectvo, trápí malé nedostatky, například únik oleje do motorového prostoru a omezená průtočnost palivového systému.
Závažné problémy při zkušebním letu měl jeden z letounů L- 159 také letos v lednu. Pilot, který nebyl zvyklý na vyspělou palubní elektroniku, ztratil v mracích orientaci a teprve varovný systém jej upozornil, že se řítí k zemi. Na střemhlavý pád zareagoval pilot nezvykle prudkým manévrem, při němž se poškodily ocasní plochy stroje.
Vojskové zkušební testy letounu byly přitom úspěšně ukončeny 3. září 2000.
Milovice jsou pro nouzová přistání přímo určeny
Při manévru v Milovicích nebyly podle zástupce ředitele nymburské policie Jaroslava Nováka způsobeny žádné hmotné škody. "Toto letiště se běžně pro letecký provoz nevyužívá, ale firma ho má jako záložnou přistávací plochu pro takové případy," řekl Novák.
Dříve tuto letištní plochu využívala i ultralehká letadla, ale pro jejich provoz bylo letiště uzavřeno.