Pilot s lehce poškozeným strojem pak bezpečně přistál na základně v Bochoři. Nebezpečí nakonec neznamenal ani přetržený drát, protože nebyl pod napětím.
Let těsně nad zemí patří ke klíčovým dovednostem pilotů bitevních vrtulníků, letci z Bochoře ho trénují nad neobydlenými oblastmi Přerovska.
"Pilot se při letu drží ve výšce do patnácti metrů nad terénem a případné překážky nadlétává. Při přelétávání drátů, které jsou v těchto místech asi ve dvacetimetrové výšce, však nestihl včas vystoupat dostatečně vysoko, takže o horní drát zachytil hřebenem, který je na spodní části vrtulníku," popsal incident mluvčí bochořské základny Milan Kouřil.
Přeseknutý drát dopadl do zahrádkářské osady u Pavlovic, nikoho ale neohrozil, protože šlo o takzvané zemnící lano, které nebylo pod napětím.
Příčinu nehody vyšetřují vojenští policisté a komise velitele společných sil. Vyšetřovatelé mají vedle výpovědi posádky také údaje z palubního počítače. Z těch experti dokážou přesně určit, jestli za nehodou byl špatný odhad pilota, špatná navigace, chyba při řízení vrtulníku či třeba technická závada na motoru, který například mohl v klíčovém okamžiku při stoupání ztratit potřebný výkon.