Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Bílý dům válčí s americkou televizí Fox News

  14:54aktualizováno  14:54
Spolupracovníci amerického prezidenta Baracka Obamy vyhlásili válku televizi Fox News mediálního magnáta Roberta Murdocha. Podle nich je stanice hlásnou troubou republikánů, nezávislou žurnalistiku zaměnila za názorovou. Bílý dům proto začal jednu z čtyř hlavních amerických televizí bojkotovat.

Obamovi lidé se začali bránit proti negativnímu zpravodajství televize Fox News. | foto: Reuters

Bílému domu došla trpělivost s Fox News kvůli jejím prostořekým moderátorům, kteří na Baracka Obamu útočí už od loňské prezidentské kampaně. Jejich útoky nemíří jen proti Obamově administrativě, ale i proti němu osobně, píší dnešní Hospodářské noviny.

Jeden z moderátorů televize Glenn Beck dokonce Obamu před časem nazval "rasistou, s hluboce zakořeněnou nenávistí vůči bílým lidem." Jindy zase na obrazovce prohlásil, že Obama vede USA do komunismu.

Ředitelka komunikace Bílého domu Anita Dunnová na to podle HN reagovala vyhlášením války Fox News. "Budeme s nimi jednat tak, jako bychom jednali s oponenty. Jelikož vedou válku proti Baracku Obamovi a Bílému domu, nemusíme dále předstírat, že takto se chovají skutečná zpravodajská média," cituje list Dunnovou.

Dunnová to oznámila americkým deníkům a největší Murdochově konkurenci stanici CNN. Zároveň s tím se na webových stránkách objevila nová rubrika, podobná, jako stránka "Co Klaus neřekl" na webu českého prezidenta Klaus.cz.

V praxi se tato mediální válka projevuje například takto: Barack Obama postupně vysvětlil zdravotnickou reformu v pěti různých televizích, kromě Fox News, ačkoliv patří mezi takzvanou velkou čtyřku, kam odborníci na média počítají ABC, CBS, NBC a Fox News.

Odborníci Bílému domu moc šancí na úspěch proti Murdochově kolosu nedávají. Připomínají proslulý výrok spisovatele Marka Twaina, že to jsou vždy novináři, kteří mají na konci bitvy víc inkoustu ve svých kalamářích. Ostatně Foxu tato napjatá situace zvýšila sledovanost.

Na zpravodajství Fox News si před Bílým domem stěžoval i tvůrce seriálu Simpsonovi, kreslíř Matt Groening.

Vedení stanice prý chtělo cenzurovat jeden příběh nejvlivnější animované americké rodinky, ve kterém se do Foxu strefovali kvůli jeho zaujatosti proti Demokratům. Nakonec od toho upustilo, seriál totiž běží na sesterském kanálu Fox Entertainment.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Absolventi medicíny nemohou nastoupit do ordinací, stát hledá nápravu

Stovka absolventů medicíny a zájemců o praktické lékařství nemůže pokračovat v dalším studiu. Znemožňuje jim to novela zákona o specializačním vzdělávání...  celý článek

Velkokapacitní vepřín na místě bývalého romského koncentračního táboru v Letech...
Prodej vepřína může zhatit malý akcionář, viní firmu z účelových machinací

Vláda v pondělí schválila odkup vepřína v Letech, kde stál za války tábor pro Romy. Do měsíce chtějí politici podepsat s majiteli smlouvu. Jeden z akcionářů...  celý článek

Ostrý provoz na dálnici D11 u Hradce Králové (21.8.2017).
Na novém úseku dálnice u Hradce začal ostrý provoz, D11 teď měří 90 km

Silničáři otevřeli před patnáctou hodinou nový tříkilometrový úsek dálnice D11 u Hradce Králové. Stalo se tak 39 let poté, co celé dílo začalo růst od Prahy....  celý článek

Soutěž: Vyhrajte zásobu dobrot pro nejmenší
Soutěž: Vyhrajte zásobu dobrot pro nejmenší

Chcete svému drobečkovi zpestřit jídelníček? Soutěžte o balíček plný dobrot.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.