Jezdím často po dálnici mezi Prahou a Brnem a nedávno mě napadlo spočítat, kolik je v obou směrech reklamních billboardů. Na cestě do Brna (nultý až 196 km dálnice) jsem došel k číslu 418 (včetně těch upevněných na mostech), ve směru na Prahu 355. Pokud bych každému věnoval jen 3 vteřiny, znamená to, že bych se plně nevěnoval řízení téměř 40 minut.
Navíc musím přiznat, že bych mnohem radši vnímal krásnou krajinu Vysočiny než například obludnou orlici svírající v pařátech nápis Mattoni (nedivil bych se, kdyby zejména u starší generace vzbuzovala nepříjemné asociace).
Je opravdu nutné, abychom si hyzdili krajinu a snižovali bezpečnost dopravy kvůli ziskům reklamních společností? Při cestách Evropou jsem se s žádnými billboardy u dálnic nesetkal (a to například ani na Slovensku).
Robert Nešpor, Čtyřkoly